کرمانشاه؛

آتش سوزی تهدیدی جدی برای جنگل های استان

آتش‌سوزی" مهمترین عامل تهدیدکننده جنگل های کرمانشاه در فصل تابستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم کسب آمادگی نیروهای مرتبط با اطفای حریق در فصل تابستان، اظهار کرد: مهمترین عامل تهدیدکننده جنگلهای استان در فصل تابستان، آتش‌سوزی است.

  خسرو شهبازی در جلسه کارگروه خشکسالی و مخاطرات کشاورزی استان با بیان اینکه آتش سوزی آثار مخربی را در جنگل ها برجای خواهد گذاشت که باید آمادگی لازم را برای مقابله با آن داشت، خاطرنشان کرد: یکی از آثار آتش سوزی جنگل از بین رفتن زیست‌بوم‌ها و خسارت به گونه‌های گیاهی منطقه است.

شهبازی  گفت: عوامل مختلفی نظیر عوامل انسانی و عوامل طبیعی مانند گرمای هوا باعث آتش سوزی در جنگلها و مراتع می‌شود و مقابله با حریق نیاز به آمادگی برای انجام عملیات اطفای حریق بلافاصله بعد از  وقوع آتش سوزی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: لازم است همکاران منابع طبیعی، محیط زیست و جهاد کشاورزی با همکاری و هماهنگ با هم در زمان آتش سوزی از عرصه‌ها محافظت نمایند.

وی سپس از کشاورزان خواست تا از آتش زدن پس چر(جار) مزارع خودداری کنند، چرا که این کار خواص مفید خاک را از بین برده و احتمال آتش سوزی در عرصه ها را نیز افزایش می دهد.

شهبازی در ادامه با توجه به تعطیلات روزهای آینده(عید سعید فطر) افزود: گشت های سیار در این ایام به صورت کشیک آماده بوده و در صورت مواجه با آتش سوزی جنگل، مراتع و مزارع، سریعا نسبت به اطفای حریق اقدام خواهند کرد.

علی چاله چاله معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه اختصاص اعتبارات لازم برای مقابله با مخاطرات کشاورزی لازم و ضروری است، گفت: با اختصاص اعتبارات لازم می‌توان امکانات و تجهیزات را برای مقابله با آتش فراهم کرد.

چاله چاله با بیان اینکه در صورت وقوع مخاطرات هیچ منبعی برای پرداخت خسارت به کشاورزان نداریم، افزود: تنها بیمه محصولات کشاورزی است که می‌تواند به کشاورزان کمک کند.

چاله چاله با بیان اینکه برای جبران خسارت از طریق بیمه باید سازوکار استفاده از مزایای بیمه را تسهیل نمود، گفت: همچنین باید اقدامات ترویجی برای ترغیب کشاورزان برای بیمه محصولات بکار گرفته شود.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.