قزوین؛

اجرای ۳۰ برنامه در هفته مبارزه با مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر ۳۰ برنامه مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ اردشیر صفاپور در آستانه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران گفت: این برنامه‌ها با شعار «گوش کن، گوش کردن به کودکان و جوانان گام نخست در کمک به رشد سالم و امین آنهاست» از پنجم تا یازدهم تیر برگزار می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاهی با موضوع مبارزه با مواد مخدر از دهم تا پانزدهم تیر در بوستان ملاخلیلای قزوین خبر داد.

صفاپور اضافه کرد: در این نمایشگاه، دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دست آورد‌ها و برنامه‌های خود را در این زمینه در ۲۵ غرفه به نمایش می‌گذارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: همچنین در این هفته «کمپ صلواتی» با هدف پذیرش معتادان متجاهر بی بضاعت در اقبالیه افتتاح می‌شود.

وی، افتتاح طرح دادگاه درمان مدار را از دیگر برنامه‌های این هفته بیان کرد و گفت: در این طرح به صورت علمی و کارشناسی معتادان را درمان می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین از امحای مواد مخدر خبر داد و گفت: قریب به ۵۰۰ کیلو گرم مواد مخدر غیر قابل استحصال از استان قزوین به یکی از استان‌ها منتقل و در آنجا امحا می‌شود.

به گفته وی، فروردین امسال هم نزدیک به ۷۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در استان امحا شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، نصب بیلبورد‌ها تبلیغاتی در ادارات با موضوع مواد مخدر، برپایی نمایشگاه‌های سیار، برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای جامعه هدف و تجلیل از فعالان در امر مبارزه با مواد مخدر را از دیگر برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد.

صفا پور در ادامه از واگذری مدیریت کمپ‌های ماده ۱۶ به بهزیستی خبر داد و گفت:: جامعه هدف این کمپ‌ها معتادین متجاهر و کارتن خواب‌ها هستند که این افراد از طریق منابع دولتی در این کمپ‌ها به مدت سه تا شش ماه درمان می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت : بهزیستی قبل از این فقط عهده دار کمپ‌های ماده ۱۵ بود که در این مراکز خصوصی معتادین با پرداخت هزینه و به صورت خود معرف درمان می‌شوند وی اظهار امیدواری کرد: با انتقال مدیریت کمپ‌های ماده ۱۶ به بهزیستی، بحث اشتغال معتادین متجاهر بهبود یابد.

به گفته صفا پور، دو کمپ برای معتادین متجاهر و کارتن خواب و ۲۰ کمپ خصوصی دراستان فعال است.

وی، افزایش ۱۸ درصدی کشفیات مواد مخدر، پاکسازی محلات، دستگیری خرده فروشان و متجاهران مواد مخدر، توانمند سازی قریب به ۱۲ هزار دانش آموز، ۲۴ هزار اولیای خانوار و ۸۰۰ فرهنگی با برگزاری کار گاه‌های آموزشی، پیگیری ایجاد اشتغال برای ۲۰ معتاد متجاهر و آگاهی بخشی به کارکنان کارخانه‌ها را از جمله خدمات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین در سال گذشته بیان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: کاهش پنج درصدی قاچاق، شیوع مصرف مواد مخدر، دسترسی به مواد مخدر روان گردان و نرخ مرگ و میر معتادان و رفتار پرخطر، استفاده از ظرفیت‌های مالی و استانی، استفاده از ظرفیت مبلغین برای پیشگیری و آگاهی بخشی جامعه، توسعه مشارکت‌های اجتماعی، حمایت از معتادان و خانواده‌های آن‌ها و حمایت از کار آفرین‌ها از جله اولویت‌های دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری است.

وی اضافه کرد: پنج کمیته شامل مقابله با عرضه، درمان و حمایت‌های اجتماعی، توسعه مشارکت‌های مردمی و حقوقی و قضایی در این قالب این شورا فعالیت می‌کنند.

پنجم تیرماه مصادف با ۲۶ ژوئن سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار