خیال‌پردازی‌های غیرواقعی کودکان با بازی‌های رایانه‌ای

انجام بازی‌های رایانه‌ای موجب خیال پردازی‌های غیر واقعی در کودکان می‌شود و آن‌ها با انجام چنین بازی‌هایی تصور خیالی خود را با واقعیت سوق می‌دهند.

انجام بازی‌های رایانه‌ای موجب بروز خیال‌پردازی‌های غیرواقعی در کودکان می‌شودحمیدرضا رحمانی کارشناسی ارشد روان‌شناسی و مشاور امور تربیتی در مدارس در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: کودکان در سنین قبل از ۱۰ سالگی قدرت تفکر انتزاعی ندارند و هر آنچه را که از دنیای پیرامون خود می‌بینند واقعی می‌پندارند و باور می‌کنند.

وی تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای منجر به خیال پردازی‌های غیر واقعی در کودکان می‌شوند و آن‌ها با انجام چنین بازی‌هایی تصور خیالی خود را با واقعیت سوق می‌دهند.

کارشناس ارشد روان‌شناسی با اشاره به درگیری و خشونت در بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد: بازی‌های رایانه‌ای موجب بروز رفتار‌های پرخاشگرانه در کودکان می‌شوند، چرا که در آن‌ها شخصیت‌هایی بازی می‌کنند که دایم در حال خشونت هستند.

رحمانی خاطر نشان کرد: بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر آسیب‌های مخرب بر رفتار کودکان و نوجوانان، میزان فعالیت‌های جسمی آن‌ها را نیز کاهش می‌دهند.

وی گفت: ممکن است کودکان با تاثیرپذیری از بازی‌های کامپیوتری رفتار‌های پرخاشگرانه از خود بروز دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار