اراک؛

استانداردسازی 28 واحد تولیدی طلا در استان مرکزی

به منظور ساماندهی استاندارد برای 28 واحد تولیدی طلا در استان مرکزی کد شناسایی صادر شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ ساحل سها مدیرکل استاندارد استان مرکزی با اعلام اینکه 28 کد شناسایی واحدهای تولیدی طلا از ابتدای امسال تا کنون برای ساماندهی در این استان صادر شدگفت: آزمون انگ فلزات گرانبها براساس قانون، مشمول مقررات استانداردهای اجباری در حوزه تولید، تمرکز و توزیع است که استاندارد برای ایجاد قابلیت شناسایی تولیدکنندگان مصنوعات فلزات گرانبها و رعایت عیار قانونی به این مصنوعات، کد شناسایی اختصاص می‌دهد.

سها افزود :پس از صدور مجوز توسط ادارات کل استاندارد استانی برای هر واحد تولیدی مصنوع طلا و اعلام کد نهایی، نیاز است این کد توسط تولیدکنندگان مصنوعات، بر روی قطعات طلا درج شود و واحدهای توزیعی طلا و خریداران به ‌هیچ ‌عنوان نباید نسبت به عرضه و خرید این محصولات بدون کد شناسایی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: برای ردیابی تولیدات طلای هر استان کد مخصوص تعریف‌شده که در استان مرکزی پیش کد M طبق آیین نامه های سازمان ملی استاندارد تعریف‌شده است.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی عیارهای رسمی تعریف‌شده برای طلا را به ترتیب 750، 833 و 916 عنوان کردو بیان کرد: تولید و عرضه مصنوعات طلا خارج از این عیار و بدون کد شناسایی تولیدکننده ممنوع بوده و با فروشنده و تولیدکننده طلای مغایر با عیار رسمی و فاقد کد شناسایی مطابق قانون برخورد می شود.

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.