تجمع کارگران شهرداری منطقه 2 آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود

کارگران شهرداری منطقه 2 آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق تجمع کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ بیش از 60 نفر از کارگران شاغل در بخش های خدمات شهری شهرداری منطقه 2 آبادان در اعتراض به آنچه پرداخت نشدن سه ماه حقوق و مزایای خود می نامیدند امروز مقابل ساختمان شهرداری منطقه 2 این شهر تجمع صنفی برگزار کردند.

این کارگران مدعی شدند:زیر نظر پیمانکار منطقه آزاد بخش های خدمات شهری و پسماند منطقه 2 شهرداری آبادان مشغول به کار هستیم و سه ماه است که حقوق و مزایای ما پرداخت نشده است.

یک کارگر خدمات شهری گفت:از ابتدای امسال تاکنون فقط پنج میلیون ریال به عنوان مساعده از سوی پیمانکار به ما پرداخت شد.

وی افزود: 105 نفر در بخش های مختلف شهرداری منطقه 2 زیر نظر پیمانکار غیر بومی که محلی و دفتری نیز در شهر آبادان ندارد کار می کنیم و وی به موقع حقوق و مزایای ما را پرداخت نمی کند.

یکی دیگر از کارگران گفت:تمام ماه مبارک رمضان شرمنده زن و بچه خود بودیم و اینک با نزدیک شدن به عید فطر نمی توانیم در چشمان اعضای خانواده خود نگاه کنیم.

وی افزود: در روزهای گرم و در دمای بالای 50 درجه با کمترین دستمزد مشغول خدمت رسانی هستیم و اینک دور از انصاف است که مسئولان ما را فراموش کنند.

این کارگر خدمات شهری افزود:مهلت دفترچه های بیمه کارگران اتمام شده و پیمانکار هنوز امسال حق بیمه ما را پرداخت نکرده است.

معاون شهردار منطقه 2 آبادان با حضور در میان کارگران معترض قول رسیدگی سریع و جدی حقوق کارگران را به آنها داد.

مکی شجیرات گفت:در تماسی که با شهرداری مرکزی داشتم چک یک ماه حقوق کارگران به پیمانکار تحویل داده شده و تا 24 ساعت آینده حقوق آنها پرداخت می شود.

وی اظهارکرد: این کارگران توسط منطقه آزاد اروند به منظور کمک به خدمات شهری مناطق شهرداری آبادان معرفی شدند و حقوق و مزایایی آنها از طرف منطقه آزاد اروند در اختیار شهرداری آبادان و سپس به پیمانکار مربوطه برای پرداخت به کارگران تحویل می شود.

شجیرات به برخی از مطالبات کارگران در خصوص پرداخت بیمه و اضافه کاری کارگران با توجه سختی کار آنها اشاره کرد و گفت:شهرداری به صورت جدی پیگیری مشکلات آنها است.

انتهای پیام /د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.