همدان؛

بیش از 60 هزار دانش آموز استان در طرح مهارت مراقبت

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: طرح مهارت مراقبت از خود برای 60 هزارو 200 دانش آموز دوره‌ی دوم ابتدایی استان اجرا می شود.

بیش از 60 هزار دانش آموز استان در طرح مهارت مراقبتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی خزاعی گفت: در قانون بودجه سال 96 در راستای ساماندهی املاک و فضاها، امکان تغییر کاربری فضاهای آموزشی فراهم شده که از این فرصت می توان برای تأمین بخشی از نیازهای آموزش و پرورش استفاده کرد.

   خزاعی بیان کرد: باید از این فرصت با استفاده بهینه از املاک و سرمایه های راکد، بهبود و تغییر کاربردی املاک و زمین های بدون استفاده، ایجاد زمینه‌ی لازم برای توسعه‌ی هنرستان ها، فروش تولیدات هنرستان ها و کاهش وابستگی آموزش و پرورش به منابع دولتی، راهی برای تأمین بخشی از نیازهای آموزش و پرورش ایجاد شود.

    خزاعی خاطرنشان کرد: سال گذشته جشنواره‌ی دانش‌آموزی نوجوان سال با هدف گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی برگزار شد که  5 هزار و 443 نفر در این طرح شرکت کردند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: همکاری خانه و مدرسه طرح دیگری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی بود که مباحث آموزشی برای تبیین عوامل محافظتی کودکان و افزایش تعامل والدین با فرزندان برای توانمند کردن دانش آموزان در 30 جلسه برگزار شد.

    وی افزود: 18 هزار و 450 بسته آموزشی در راستای آگاهی بخشی در بین اولیای دانش آموزان توزیع شد و 10 هزار و 250 مورد از این بسته ها نیز در بین معلمان و کادر اداری مدرسه برای مواجهه درست با آسیب ها و آموزش روش مناسب برخورد با دانش آموزان توزیع شده است.

   وی در ادامه گفت: سال گذشته طرح مهارت مراقبت از خود برای 60 هزارو 200 دانش آموز دوره دوم ابتدایی استان، طرح مدارس مراقب با رویکرد پیشگیری اجتماع محور در تمام  دوره های تحصیلی و طرح مدارس مراقب با رویکرد پیشگیری اجتماع محور برای تمام مقاطع تحصیلی و طرح آموزش مهارت های مقابله ای برای دانش آموزان دوره متوسطه اول برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر و رفتارهای پرخطر برگزار شد.

   خزاعی اجرای طرح سفیران سلامت برای 200 مراقب سلامت و 24 هزار نفر از دانش آموزان سه دوره‌ی تحصیلی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان خواند و افزود: آموزش تغذیه‌ی سالم، اجرای طرح آهن یاری و ویتامین دی برای 100 درصد دانش آموزان دختر و پسر متوسطه‌ی اول و دوم  از جمله اقدامات موفق آموزش و پرورش بوده است.

انتهای پیام/ ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار