پیمان فخری؛

دنیا به شمشیربازی ایران احترام می گذارد

سرمربی تیم سابر معتقد است با توجه به موفقیت های اخیر،دنیا به شمشیربازی ایران احترام می گذارد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان پیمان فخری سرمربی تیم شمشیربازی سابر در گفت و گو با رادیو جوان درباره جایگاه شمشیربازی گفت: شمشیربازی متعلق به اروپایی هاست و قدمت ورزشی 100 ساله در این قاره دارد. به همین دلیل بیشتر مدال های این رشته در المپیک به تیم های اروپایی ها تعلق می گیرد و تنها آمریکا و کره از قاره های دیگر می توانند در المپیک مدال گیری کنند.


وی ادامه داد: در حال حاضر شمشیربازی ایران در جایگاه پنجم جهان قرار دارد. کشورهایی که در رده های اول تا چهارم هستند نیز هر کدام یک بار از ایران شکست خورده اند. روزی آرزو داشتیم میان 100 شمشیرباز جهان باشیم اما امروز 4 شمشیرباز ما در رنک زیر 40 جهان جا دارند. حالا دنیا به شمشیربازی ایران احترام می گذارد.


فخری افزود: انقدر رشد شمشیربازی سریع بود و سیر صعودی داشت حتی خود فدراسیون این موضع را باور نمی کرد. حالا باید همه چیز با هم خونی داشته باشد. وقتی عابدینی روی سکو جهانی می رود شاید دو سه میلیون دریافت کند این در حالی است که بازیکن خارجی که روی سکوی دوم است هزاران دلارمی گیرد. اگر فرانسوی ها و آمریکایی ها می دانستند ما با چه بودجه و امکاناتی تمرین می کنیم حقانیت شمشیربازی زیر سوال می رفت.

سرمربی تیم سابر تصریح کرد: به این ضرب المثل اعتقاد کاملی دارم و همیشه به شاگردانم می گویم " چوب معلم گل است، هر کی نخورد خل است". اگر مربی به شاگرد چوبی می زند برای آینده خود شاگرد است. امروز شمشیربازان نتیجه این کار را دیدند. اگر شرایط سختی در اردو حاکم می کنم افتخار آن برای خود ورزشکار است. هر چقدر اسم عابدینی هست اسم پیمان فخری نسیت.

فخری خاطر نشان کرد: مشابه این وضعیت را در تیم فوتبال می بینید و حاکمیتی که کی روش در تیم ایجاد کرده است. حالا 22 سرباز جان بر کف وجود دارد که می خواهند خود را نشان دهند. امیدوارم آشفتگی در برخی رشته ها از بین برود و احترام متقابل در کل ورزش به وجود بیاید. 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.