یاسوج؛

اختصاص اعتبارجهت بهسازی بقاع متبرکه و مساجد گچساران

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران از اختصاص مبلغ 3 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 15 پروژه عمرانی در جهت بهسازی مساجد و بقاع متبرکه گچساران خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ فرزین بهمنی آزاد گفت: در حال حاضر تعداد 15 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال در مساجد و بقاع متبرکه شهرستان گچساران در دست اقدام است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ادامه داد: یکی از اولویت‌های مهم اداره اوقاف و امور خیریه گچساران مرمت و بهسازی بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با اشاره به تعداد بقاع متبرکه و مساجد این شهرستان گفت: شهرستان گچساران دارای 141 مسجد روستایی و شهری و همچنین دارای 41 بقعه متبرکه است که از جمله مهمترین بقاع در این شهرستان حرم بی‌بی‌حکیمه خاتون(س) است.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته امسال برای مرمت و بهسازی برخی از مساجد و بقاع متبرکه گفت: از مجموع 3 میلیارد ریال برای توسعه و مرمت تعداد 10 مسجد و 5 بقاع متبرکه شهرستان گچساران در نظر گرفته شده است.

بهمنی آزاد با اشاره به بقاع متبرکه که نیاز به مرمت و بهسازی دارند، عنوان کرد: مسجد بی‌بی حکیمه خاتون، امامزاده ابراهیم علی در سربیشه، امامزاده شامون گشت در روستای خربل، امامزاده قطب الدین و امامزاده ابوطالب در روستای باباکلان است.

رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران بیان کرد: از مهمترین پروژه در دست اقدام کاشی کاری سر درب ورودی امامزاده قطب الدین با طرح هفت رنگ است.

وی ابراز کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال که مبلغ 600 میلیون ریال آن از اعتبارات عمرانی و مبلغ 200 میلیون ریال آن از جمع آوری نذورات مردمی در حال حاضر در دست اقدام است.

بهمنی آزاد به مساجد شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: کاشی کاری مسجد امام حسین (ع) در روستای باباکلان از دیگر پروژه‌های عمرانی این شهرستان است که در حال حاضر در دست اقدام است.

وی به مبلغ اختصاص یافته برای اجرای این طرح اشاره و عنوان کرد: کاشی کاری مسجد امام حسین روستای باباکلان با اعتباری به مبلغ 400 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی در دست اجرا است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.