رشت؛

برگزاری یادواره شهیدان انصاری و نورانی

یادواره شهیدان انصاری و نورانی پانزدهم تیرماه در شهرهای رشت،لنگرود و رودسر برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛معاون سیاسی استاندار گیلان در چهارمین نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در رشت گفت: برگزاری یادواره های شهدا در ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مهم و اثربخش است.
محمد احمدی پور ضمن بررسی چگونگی هرچه بهتر اجرا شدن بزرگداشت شهید انصاری و شهید نورانی در پانزدهم تیر ماه گفت: هنوز مکان و سخنران این بزرگداشت مشخص نشده است.


وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یک موضوع محوری اعلام کرد و افزود: همه دستگاه ها باید با هم افزایی ، مشارکت مستمر، اقدام و عمل بتوانند به نحو شایسته در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارنند.


معاون سیاسی استاندار گیلان نقش رسانه ها بویژه صدا و سیما را در زمینه ترویج و توسعه هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت اثر بخش دانست.
محمد احمدی پورافزود: صدا و سیما می تواند با ساخت و تولید برنامه های فاخربا موضوع شهدا ،ایثار و شهادت به ترویج هرچه بیشتر این فرهنگ دینی و انقلابی به مردم بویژه نسل جوان کمک کند.


در ادامه این نشست تخصصی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان گفت:همه تلاش خود را برای برگزاری یادواره های شهدا درشناساندن اهداف والا و آرمانی این بزرگ مردان تاریخ کشور خواهیم کرد تا نسل جوان با این فرهنگ معنوی بیش از پیش آشنا شود.
عبدالله پاکاری به تهاجم فرهنگی دشمنان کشور اشاره کرد و افزود: دشمنان در تلاش اند تا نسل جوان جامعه را از ارزشهای دینی و انقلابی کنند که برگزاری چنین بزرگداشت هایی می تواند نقشه های ننگین دشمنان را نقش برآب کند.


وی همچنین بر تسریع تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح ساماندهی گلزارهای شهدا، رعایت جذب 25درصدی سهمیه استخدامی دستگاه ها ویژه خانواده های شهدا،ساخت و تعویض المان های شهدا در معابر عمومی استان و ساخت ویژه برنامه از زندگینامه شهیدان تاکید و اعلام کرد:زنده نگه داشتن یاد شهدا و دلجویی از خانواده های معزز شهدا از برنامه های شاخص و محوری این اداره کل است.


عبدالله پاکاری تصریح کرد:شهید علیرضا نورانی به اتفاق شهید انصاری، استاندار گیلان عازم محل خدمت خویش در استانداری بودند که پانزدهم تیرماه سال 60 توسط منافقین کوردل در خیابان لاکانی رشت به شهادت رسیدند.

 

 

 

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.