کاهش شاخص انجام عمل سزارین در جنوب غرب خوزستان

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از کاهش شاخص انجام عمل سزارین در جنوب غرب خوزستان در محدوده فعالیت این دانشکده به ۳۴ درصد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛حجت اله جانبی گفت: در سال ۹۲، شاخص عمل سزارین در حوزه فعالیت این دانشکده به ۴۱ درصد می رسید که در سال گذشته به رقم ۳۴ درصد کاهش یافت.

وی افزود: در راستای ادامه روند اجرای موفقیت آمیز برنامه ترویج زایمان طبیعی، توجه به تمام محورهای این برنامه در دستور کار قرار دارد.

جانبی گفت: برای این منظور اقداماتی همچون تشکیل منظم جلسات کمیته ترویج زایمان طبیعی، بررسی اندیکاسیون‌های سزارین، توانمندسازی مادران باردار، ایجاد تسهیلات برای کاهش درد زایمان و توجه ویژه به شاخص سزارین بار اول را اجرا می کنیم.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به تقدیر وزارت بهداشت از دانشکده علوم پزشکی آبادان به دلیل ترویج زایمان طبیعی تصریح کرد: وزارت بهداشت با ارسال نامه‌ای از عملکرد دانشکده علوم پزشکی آبادان به سبب  پیشرفت در ترویج زایمان طبیعی در سال گذشته تقدیر کرد.

جانبی از کاهش شاخص سزارین نخست زا نسبت به سال قبل در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان را از دلائل اعطای این تقدیر نامه خواند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.