شهرکرد؛

زکات فطره در چهارمحال و بختیاری ۶ هزار تومان اعلام شد

میزان زکات فطره مردم استان چهارمحال و بختیاری ۶ هزار تومان اعلام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، میزان زکات فطره امسال مردم استان را ۶ هزار تومان اعلام کرد.

وی گفت: هر مؤمن مکلفی باید برای خودش و تمام افرادی که نان خور او هستند، سه کیلوگرم گندم، جو و یا امثال این‌ها به فقیر بدهد و البته می‌تواند وجه آن را محاسبه کند که در چهارمحال و بختیاری برای هر نفر ۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نکونام افزود: بهتر است هر فردی قبل از نماز عید فطر، زکات فطره را برای خود و کسانی که در ایام سال نان خور او هستند کنار بگذارد و پرداخت کند و حتی اگر قبل از نماز نمی‌تواند پرداخت کند، کنار بگذارد، اما مراقب باشد که در اولین فرصت بعد از نماز در روز عید این وظیفه انجام شود.

وی اضافه کرد: طبق نظر برخی از فقها اگر کسی در همان شب عید فطر هم نان خور فرد محسوب شد، زکات فطره‌اش بر او واجب می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بسیاری از مراجع احتیاط واجب می‌کنند که زکات فطره حتماً به فقیر داده شود ادامه داد: انسان باید زکات فطره را خودش به فقرا بدهد.

نکونام گفت: اگر فردی در میان ارحام انسان که واجب النفقه نیستند فقیر است، اولویت دارد که حتماً زکات فطره به او داده شود.

وی اظهار داشت: البته اگر خود فرد فقیری را سراغ ندارد می‌تواند زکات فطره را به دستگاهی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و یا موسسه خیریه‌ای که مطمئن است وظیفه را به درستی ادا می‌کند و یا حاکم شرع، ولی‌فقیه و یا نماینده ولی فقیه وکالت بدهد که آن را به اهلش برسانند.

گفتنی است: نماز پرفیض عید سعید فطر از ساعت ۷ صبح فردا دوشنبه ۵ تیر ۹۶ برابر با اول شوال المکرم ۱۴۳۸ هجری قمری در سراسر چهارمحال و بختیاری و در شهرکرد مرکز استان به امامت حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد اقامه می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار