وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سینما همگام با شرایط اجتماعی جدید باید پاسخگوی نیازها باشد

امروز سینما در حال اجتماعی شدن است و اگر سینما حرکت نکند، عدم حرکت آن تبدیل به مطالبه می‌شود.

سینما همگام با شرایط اجتماعی جدید باید پاسخگوی نیازها باشدبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی، سمعی و بصری گفت: امروز سینما در حال اجتماعی شدن است و اگر سینما حرکت نکند، عدم حرکت آن تبدیل به مطالبه می‌شود. بنابراین سینما باید خودش را به سطح اجتماع برساند و به نیازها پاسخ دهد.

وی افزود: تشکیلات سینما باید به سمت سازمان نظام صنفی هنر برود و این سازمان تنها نقش سیاست‌گذاری، حمایتی و نظارتی در حوزه مناسبات سینمایی کشور را ایفا کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانای‌‌های رئیس سازمان سینمایی در این حوزه، از خدمات و تلاش‌های حجت‌الله ایوبی رئیس پیشین این سازمان تقدیر کرد.

صالحی امیری در عین حال تصریح کرد: منظومه‌ فرهنگی چند ویژگی دارد. اول اینکه نظم مطلق دارد، دوم اینکه حرکت آن گردشی است و سوم اینکه در این گردش، خلق نگاه مدیریتی جدید هم ایجاد می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: حق انتخاب معاونان و مدیران بر عهده رئیس سازمان است و من در این انتخاب‌ها دخالتی ندارم و مطمئن هستم که انتخاب‌های آقای حیدریان مبتنی بر تجربه بیش از۳۰ ساله‌اش در حوزه سینما است و مدیرانی انتخاب می‌کند که پاسخگوی نیازها باشند.

در بخش دیگری از این نشست محمدمهدی حیدریان با تشریح سیاست‌های جدید سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری اظهار داشت: نهضت تولید محتوا که همواره مورد تاکید آقای صالحی امیری بوده، از اهداف مهم این سازمان و مجموعه معاونت‌های آن است.

وی افزود: سینمای کشور مخاطبین فرهیخته و دست اندرکاران فرهنگی وسیعی در کل کشور دارد که با واگذاری امور به صنف مربوطه می‌توانیم در آینده به اهداف این سیاست برسیم.

حیدریان گفت: در این سازمان برای رسیدن به هدف واحد، شعار «اخذ سهم از بازار تصویر جهان» را انتخاب کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.