شیراز؛

افزایش توقیف وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی فارس

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: توقیف وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ احمد احمدی رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: برابر تجزیه و تحلیل آماری از سوانح و تخلفات در بازه‌های زمانی در فصل تابستان، علل عمده تصادفات، بی توجهی به جلو هنگام رانندگی با سهم ۳۴ درصدی است.

وی افزود: ایده آل‌ترین حالات رانندگی، رانندگی تدافعی است که راننده به گونه‌ای رانندگی می‌کند که حتی می‌تواند در مقابل بی احتیاطی دیگران با در اختیار داشتن زمان و مسافت لازم، عکس العمل مناسبی داشته و خود را از خطر برهاند و یا شدت ضایعه را کم کند.

احمدی با تاکید بر اینکه طرح ترافیکی در فصل تابستان ۵۸/۷ درصد افزایش یافته است، افزود: در سال جاری، توقیف خودرو‌هایی که رانندگان آن تخلفات حادثه ساز انجام می‌دهند نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس با بیان اینکه بیشترین کشته‌ها در محور‌های مواصلاتی استان مربوط به محور‌های غربی شیراز است، افزود: امسال ۶۱ درصد توقیف موتور سیکلت و ۱۱ درصد توقیفات خودرو نسبت به مشابه پارسال افزایش یافته است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: از مهم‌ترین حالاتی که راننده باید به آن توجه داشته باشد صبوری و سعه صدر در امر رانندگی و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب بی مورد است چرا که این مهم سر منشا ارتکاب هر تخلف و بروز حادثه است.

رئیس پلیس راهور استان فارس، با تاکید بر تشدید برخورد با موتورسواران متخلف، افزود: امسال هشت هزار و ۷۷۷ دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف و روانه پارکینگ شده است.

وی با اشاره به اینکه آمار تصادفات جرحی در سطح استان فارس امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۹ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: پارسال تعداد مصدومان حاصل از تصادفات در استان فارس ۲۵ هزار نفر بوده است.

عباسی ادامه داد: در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۷۳ هزار و ۳۱۸ تخلف درسطح استان فارس ثبت شده است که در این مدت پنج درصد آمار گواهینامه‌های ضبط شده افزایش یافته است.

وی افزود: ۱۷۰ تیم موتور سوار و خودرویی برای کنترل ترافیک پیش بینی شده است و رانندگانی که باعث تخلفات حادثه ساز شوند ضمن توقیف خودرو باید در کلاس اجباری آشنایی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شرکت کنند.

رئیس پلیس راهور استان فارس اظهار کرد: آمار تصادفات فوتی درون شهری در استان طی سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۱ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار