اصفهان؛

وزیر فرهنگ از آیت الله مظاهری عیادت کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در یکی از بیمارستان های تهران از آیت الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان عیادت کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری در این عیادت برای آیت الله مظاهری آرزوی بهبودی کرد و در جریان روند درمانی وی قرار گرفت.
در جریان این دیدار ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بااشاره به اقدام های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه فعالیت های قرآن و عترت گفت: در سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت فعالیت های خوبی در جریان است.

وی ادامه داد: همچنین ٢٣ هزار مرکز فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند و مسابقات بین المللی قرآن کریم و نمایشگاه قرآن از دیگر اقدامات این وزارتخانه در حوزه قرآن و عترت بوده است.

صالحی امیری در عین حال تصریح کرد: امسال در ماه مبارک رمضان در ١٩١ شهر کشور نمایشگاه قرآن برگزار شد و مردم استقبال خوبی از آن داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به سایر معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله هنری، سینمایی، فرهنگی و... بر تولید آثار و برنامه های قرآنی و همچنین تفسیر و معرفت افزایی قرآن کریم از طریق کمک های طلاب و حوزه های علمیه تاکید شده است.

صالحی امیری با بیان اینکه آثار این معرفت افزایی کاملا مشهود است، افزود: برای نمونه در مسابقات بین المللی قرآن کریم تقریبا رتبه های اول و دوم را در اختیار داریم.

وی افزود: سطح این مسابقات تا جایی بالا رفته است که می توان گفت از مالزی با پنجاه سال سابقه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، پیشی گرفته ایم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این موضوع هم به خاطر حجم مسابقات و هم تعداد ٣٨٠ میهمانان حاضر در این مسابقات است.

آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان نیز با تقدیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخاطر اجرای برنامه ها و طرح های قرآنی خاطرنشان کرد: اقدام های این وزارتخانه در زمینه فعالیت های قرآنی و معرفت افزایی مناسب است ولی استاد برای تدریس در این حوزه به اندازه کافی نداریم.

وی تصریح کرد: در این زمینه حوزه های علمیه تا حد امکان باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنند.
آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان روز دوشنبه هفته گذشته در بیمارستانی در تهران بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.