اصفهان؛

نوش آباد شهری با 100 اثر تاریخی شناسایی شده

مدیر عامل انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد گفت:شهر کوچک نوش آباد واقع در استان پهناور اصفهان،دارای بیش از یک صد اثر شناسایی شده که 25 اثر از آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید جعفر فاطمی، در  جشن سالانه انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد گفت: آیین سنتی و مذهبی"خیمه برداری" به عنوان بزرگترین تعزیه میدانی که در روزهای هشتم و یازدهم محرم برگزار می شود، به همراه مراسم سقاخوانی و کُتَل برداری در روزهای عاشورا، از جمله میراث معنوی نوش آباد است که تاکنون ثبت شده است.

وی،ادامه فعالیت ها برای ثبت شهر زیرزمینی نوش آباد در فهرست میراث جهانی وثبت آیین های سحرخوانی و چاووش خوانی در فهرست میراث معنوی را خواستارشد و گفت: انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد، از سال 1380 شروع به کار کرده است. 

به‌گفته‌وی، فعالیت این انجمن با هدف شناسایی و حفظ آثار تاریخی و فرهنگی این خطه تاریخی از ایران اسلامی آغاز شده‌است.

فاطمی در پایان،با اشاره به برگزاری جشن سالانه انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد گفت: این جشن با عنوان تجلیل از مفاخر هنر و میراث فرهنگی نوش آباد برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تقدیر از 40 نفر از فعالان این حوزه با حضور معاون توسعه و برنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  و جمعی دیگری از مدیران کشوری و استانی این سازمان هدف از برگزاریجشن امسال انجمن است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.