تبریز؛

موفقیت آذربایجان شرقی در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی

بر اساس ارزیابی قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی، استان آذربایجان شرقی در سال ۹۵ در بخش‌های افزایش ظرفیت تولید و اشتغال واحدهای تولیدی و ایجاد فرصت‌های شغلی به وسیله اتمام طرح‌های نیمه تمام رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

موفقیت آذربایجان شرقی در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛استاندار آذربایجان شرقی در پنجمین جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه اقتصاد مقاومتی افزود:استان های آذربایجان شرقی،اصفهان و لرستان با حمایت از 1433،1260 و 1053 واحد صنعتی که کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید می کردند و اکنون در نتیجه اراده تسهیلات و حمایت توانسته اند به ظرفیت اسمی خود برسند به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود کرده اند.
اسماعیل جبارزاده ادامه داد: آذربایجان شرقی با 29 هزار و 262 شغل،اصفهان با 8704 و خوزستان با 5475 شغل به ترتیب استانهای برتر از منظر ایجاد فرصت های شغلی در واحدهای صنعتی فعال در سال 95 بودند.
به گفته وی آذربایجان شرقی با ایجاد 5019 فرصت شغلی از طریق اتمام طرح های نیمه تمام خدماتی عمرانی کشاورزی صنعتی معدنی برترین استان در این بخش در سال گذشته شناخته شد.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد : در بخش تعداد طرح های سرمایه گذاری مصوب نیز آذربایجان شرقی با 365 طرح بعد از استان همدان که 1252 طرح سرمایه گذاری مصوب داشته است در رتبه دوم قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اذربایجان شرقی نیز گفت پارسال 6 هزار و 870 میلیارد ریال تسهیلات رونق اقتصادی برای 515 واحد در استان در قالب تسهیلات رونق تولید پرداخت شد .
نواداد همچنین از رشد 14 و نیم درصدی صادرات غیر نفتی استان در سال گذشته نسبت به سال 94 خبر داد و گفت : میزان صادرات غیر نفتی آذربایجان شرقی در سال 95، به دو میلیارد و 275 میلیون دلار رسید.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار