رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید کشور در چابهار :

بیش از 80 درصد فرش دستباف ایران به خارج از کشور صادر می شود

رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: سالانه 400 تن فرش دستباف در ایران تولید که بیش از 80 درصد آن به کشورهای مختلف دنیا صادر می شود.

بیش از 80 درصد فرش دستباف ایران به خارج از کشور صادر می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علی ربیعی  رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید کشور  در همایش صنعت فرش و کارگاه آموزشی فرش دستباف که در چابهار برگزار شد گفت: فرش دستباف در ایران از جایگاه خوبی برخوردار است و قشرهای مختلف از جمله زنان روستایی سرپرست خانوار، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از بافندگان اصلی آن هستند.

وی افزود: چنانچه به صنعت فرش ایران توجه بیشتری شود می توان گفت در فقرزدایی و توسعه مناطق مختلف از جمله روستاها نقش مهمی دارد.

رئیس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: فرش می تواند فرهنگ ایرانی را به دنیا معرفی کند.

وی هدف از برگزاری این همایش و کارگاه آموزشی فرش دستباف در چابهار را آشنایی از این صنعت، بازاریابی و فروش این محصول در مناطق مختلف عنوان کرد و افزود: باید همه مسئولان و افراد فعال و سرمایه داران بخش خصوصی در زمینه اجرای طرح های اشتغالزا حرکت کنند. 

رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز در این همایش اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار مکان مناسبی برای ورود مواد اولیه فرش است و می تواند در این زمینه فعال باشد.

فرشته دستپاک بر بیمه کردن فعالان حوزه فرش تاکید کرد و افزود: معرفی این صنعت و تجاری سازی بیشتر آن می تواند موجب ایجاد اشتغال در مناطق مختلف بویژه روستاها شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور نیز اظهار داشت: از هرگونه طرح اشتغالزا حمایت و تسهیلات لازم را در اختیار آنان خواهیم گذاشت.
اصغر نوراله زاده افزود: منطقه آزاد چابهار می تواند با ارائه تخفیفات و امتیازات لازم برای سرمایه گذاران مختلف فرصت کسب و کار ایجاد کند و در این ارتباط ما هم می توانیم به آنان کمک کنیم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد چابهار نیز اظهار داشت: این منطقه برای ایجاد اشتغال از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

غلامرضا پناه افزود: کارگاههای بزرگ و کوچک در سطح منطقه آزاد چابهار با کمترین هزینه راه اندازی شده و توانسته ضمن ایجاد اشتغال به افزایش تولید ملی کمک کند.

وی بیان کرد: برای نخستین بار پرورش شتر مرغ در سطح منطقه آزاد چابهار راه اندازی شده و می تواند شمار زیادی از افراد بومی را مشغول به کار کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: واردات مواد اولیه از طریق منطقه آزاد می تواند به رونق صنعت فرش و کاهش قیمت تولید آن کمک کند.

رحمدل بامری افزود: ارائه تسهیلات و حمایت از صنعگران فرش می تواند مشکلات این حوزه را مرتفع و به تولید ملی کمک کند.

 انتهای پیام/س

تولید 400 تن فرش دستباف در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.