چابهار؛

اختصاص 90میلیارد ریال برای لایروبی 2 بندر صیادی رمین و بریس چابهار

90میلیارد ریال برای لایروبی 2 بندر صیادی رمین و بریس چابهار اختصاص یافت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده از سوی صیادان و این اداره کل بعد از گذشت چندین سال 90 میلیارد ریال برای لایروبی بنادر صیادی رمین وبریس چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص پیدا کرده است.

هدایت الله میرمرادزهی افزود: در 2 بندر یاد شده گل و لای زیادی در قسمت حوضچه های آن ها جمع شده و تردد را برای شناورها سخت کرده است به طوری که در هنگام جزر لنج و قایق ها قادر به حرکت نیستند و تنها در زمان مد می توانند برای صید از حوضچه ها خارج شوند.

وی تصریح کرد: هزینه نصب دستک ها پایین تر از لایروبی بنادر است و نیاز به لایروبی را برای چند سال به تاخیر می اندازد.

وی با بیان اینکه از حدود 20 سال قبل تاکنون اقدامی عملی برای توسعه و لایروبی بنادر صیادی و گردشگری این منطقه انجام نشده است، خاطر نشان کرد: لایروبی و توسعه 11 بندر صیادی و تخلیه صید می تواند به ایجاد اشتغال بیشتر کمک کند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: آسفالت محوطه بنادر صیادی، روشنایی و توسعه اسکله ها از نیازها و ضرورت هاست تا صیادان و سایر مراجعان به این بنادر با دلگرمی بیشتری فعالیت کنند.

میرمرادزهی گفت: حدود 25 هزار صیاد در قالب 34 تعاونی صیادی در آب های ساحلی شهرستانهای کنارک و چابهار به وسیله 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند.

وی ادامه داد: چابهار و کنارک ظرفیت های خوبی برای آبزی پروری دارند و هم اینک پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو در سایت گواتر در حال انجام است.

وی بیان کرد: صیادان چابهار و کنارک هم اینک تامین کننده بیش از 60 درصد ماهیان صنعتی کشور هستند و رتبه نخست صید در غرب اقیانوس هند را دارند.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار