پاکستان مدعی افزایش حملات تروریستی با باز شدن گذرگاه های مرزی افغانستان شد

وزیر کشور پاکستان گفت: هر وقت گذرگاه های مرز میان پاکستان و افغانستان باز شد، شاهد بودیم که حملات تروریستی در پاکستان افزایش یافته است.

پاکستان مدعی افزایش حملات تروریستی با باز شدن گذرگاه های مرزی افغانستان شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، انفجاری تروریستی روز قدس در شهرهای کویته و پاراچنار در آستانه عید فطر، بیش از 70 کشته و بیش از 200 مجروح برجای گذاشت،

براساس گزارش رسانه های رسمی دولت پاکستان، چودری نثارعلی خان در تماس تلفنی با مسئولان دستگاه های امنیتی در ایالت های سند و بلوچستان، در خصوص آخرین وضعیت امنیتی این مناطق با آنها صحبت کرد.

وزیر کشور پاکستان در صحبت های خود با مسئولان امنیتی این کشور، سعی کرد تا انفجارهای تروریستی روز گذشته در شهرهای کویته و پاراچنار را به نوعی به مسئله افغانستان وصل کند.

سخنان چودری نثار علی خان، در واقع تکرار این ادعای پاکستان است که شبه نظامیان و تروریست هایی که در پاکستان دست به حملات تروریستی می زنند، پناهگاه های امن در آن سوی مرز افغانستان دارند و یا با افراد و گروه هایی در آن سوی مرز در ارتباط هستند.

افغانستان هم در خصوص حملات تروریستی که در ماه ها و هفته های اخیر در کابل و دیگر مناطق این کشور شدت یافته است، ادعاهای مشابهی علیه پاکستان مطرح می کند و بازار اتهام زنی های متقابل پاکستان و افغانستان روزهای داغ خود را سپری می کند.

وزیر کشور پاکستان به دستگاه های امنیتی دستور داد تا عوامل دخیل در حملات روز گذشته را هرچه سریع تر شناسایی کنند و آنان را به دست عدالت بسپارند.

این مقام عالی دولت پاکستان همچنین گفت که متهم کردن پاکستان به خاطر هر اتفاق و رویداد تروریستی که در افغانستان رخ می دهد، برای صلح منطقه بسیار خطرناک است.

سرلشکر آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان نیز ادعا کرده است که سرنخ رویدادهای تروریستی روز گذشته در پاکستان، در مخفی گاه های آنان در خاک افغانستان قرار دارد.

پاکستان در روزهای اخیر حصارکشی در سرتاسر مرز دو هزار و 400 کیلومتری خود با افغانستان را آغاز کرده و اعلام کرده است که این کار را با هدف تقویت کنترل بر مرزها و ایجاد مانع در برابر ترددهای غیرقانونی از جمله تردد شبه نظامیان انجام می دهد.

افغانستان موافق این اقدام پاکستان نیست و معتقد است با حصارکشی و نصب سیم خاردار در مرز، نمی توان با تروریسم مبارزه کرد و حصارکشی در مرزها فقط باعث ایجاد فاصله بیشتر میان مردم دو کشور همسایه می شود.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار