مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل از آغاز توزیع تریکوکارت کار زنبور تریکوگراما برای مبارزه با آفت کرم ساقه خوار شالی در شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی گفت: رهاسازی زنبور تریکوگرامسال با توزیع تریکوکارت برای مبارزه بیولوژیک (غیرشیمایی) با آفت کرم ساقه خوار برنج و با هدف تولید برنج سالم و ارگانیک در شش هزار هکتار از شالیزار‌های شهرستان آمل آغاز شد.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تعداد ۲ میلیون عدد تریکوکارت برای اجرای این طرح در این شهرستان توزیع شود، افزود: مبارزه بیولوژیکی (غیرشیمایی) شالیزار‌ها و باغ‌های شهرستان آمل با استفاده از حشرات مفید با هدف کاهش سموم شیمیایی و تولید محصولات سالم و ارگانیک از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.
اسلامی با اشاره به اینکه با رهاسازی زنبور تریکوگراما در شالیزار‌ها، این زنبور قادر به اختلال و از بین تخم پروانه کرم ساقه خوار برنج است گفت: شهرستان آمل دارای سه آزمایشگاه تولید حشره مفید (زنبور تریکوگراما) بوده و با نظارت اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فعالیت می‌کند.
شهرستان آمل با دارا بودن بیش از ۳۷ هزار هکتار شالیزار و تولید سالانه بیش از ۲۰۰ هزارتن برنج سفید در دو کشت اول و دوم و نیز پرورش رتون ازمناطق مهم کشور در تولید برنج است.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.