اهواز؛

جمع آوری زکات فطریه توسط 750 پایگاه ثابت کمیته امداد

750 پایگاه ثابت کمیته امداد امام خمینی (ره) در خوزستان آماده جمع آوری زکات فطریه می باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدرضا حیدری، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در این خصوص بیان داشت: این تعداد پایگاه ثابت جمع‌آوری زکات فطریه از غروب امشب تا ظهر فردا آماده دریافت مبالغ زکات فطریه هستند.

 

وی تصریح کرد: از 750 پایگاه ثابت در سراسر استان، 150 پایگاه در شهرستان اهواز و مابقی در شهرستان‌ها مستقر هستند. 

 

حیدری با بیان اینکه علاوه بر پایگاه‌های ثابت مراکز کمیته امداد نیز آماده دریافت زکات فطریه مردم استان هستند، اظهار داشت: در سطح شهرستان‌ها پایگاه‌های جمع‌آوری زکات عمدتا در مصلی‌ها استقرار خواهند یافت. همچنین از 150 پایگاه جمع‌آوری زکات در سطح اهواز 76 پایگاه در مساجد و مابقی در مصلی و شهرک‌های اطراف مستقر می‌شوند.

 

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به راه‌اندازی پایگاه سیار جمع‌آوری زکات در روستاهای استان بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: با هماهنگی میان شورای زکات استان و دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی و روستاها مقرر شده تا زکات‌های فطریه‌ای که در روستاها جمع‌آوری می‌شود با یک ارزش افزوده توسط کمیته امداد برای نیازمندان همان روستا هزینه شود.

 

وی اذعان داشت: خوزستان حدود 5 میلیون نفر جمعیت دارد که 5 درصد این رقم یعنی حدود 250 هزار نفر، مددجوی کمیته امداد هستند، در برآوردهای ما حداکثر 50 درصد مردم خوزستان احتمالا توانایی پرداخت زکات ندارند، بنابراین 2میلیون و 500 نفر قادر به پرداخت زکات هستند که اگر تمام این افراد زکات خود را با مبلغ اعلام شده برای زکات فطریه امسال پرداخت کنند باید رقمی حدود 15 میلیارد تومان به عنوان زکات فطریه در خوزستان جمع‌آوری شود.

 

محمدرضا حیدری اظهار کرد: در نهایت ما تنها بر 3 میلیارد تومان از این رقم هدف‌گذاری کرده‌ایم تا ان شاءالله با پرداخت زکات فطریه از سوی مردم، به سمت و سوی ریشه‌کن کردن شدیدترین آسیب‌های اجتماعی نظیر حاشیه‌نشینی حرکت کنیم.

 

وی اذعان داشت: روزه‌داران، ‌نمازگزاران و مردم شریف خوزستان همچنین می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد #1*8877* در گوشی‌های همراه خود اقدام به پرداخت زکات کنند.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.