رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد:

تنها یک روستای بروجرد با تانکر حمل آب آبرسانی می‎شود

عبدالرضا عبدی گفت: در حال حاضر تنها یکی از روستا‌های این شهرستان از طریق تانکر حمل آب آبرسانی می‎‎شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدی، رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد، گفت: هم اکنون تنها روستای ده شیخان از توابع بخش مرکزی بروجرد با تانکر حمل آب آبرسانی می‎شود، البته تلاش‎‌های برای حل مشکل آب آشامیدنی اهالی این روستا ادامه دارد.


وی با اشاره به اینکه تاکنون تنش آبی در روستا‌های بروجرد به وجود نیامده است، گفت: در روند آبرسانی به روستای ده شیخان معارض‎‌هایی وجود دارد که در حال پیگیری برای رفع آن‌ها هستیم.


رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد در ادامه گفت: در صورتیکه امسال اعتبارات مناسبی تخصیص یابد، آبرسانی به روستای ده شیخان به عنوان یکی از اولویت‎‌های کاری را در برنامه داریم، البته تحقق این مهم نیازمند تامین اعتبار یک میلیارد و یکصد میلیون تومانی است.


عبدی افزود: اکنون آب مصرفی دیگر روستا‌های شهرستان بروجرد در طول شبانه روز تامین است، البته تداوم آن در گرو استفاده بهینه روستائیان و پرهیز آن‌ها از مصرف بی‎رویه آب است.


وی در ادامه گفت: در صورتیکه شهروندان روستایی مصرف بی‎رویه آب شرب داشته باشند، احتمال ضعیفی وجود دارد که در تامین آب کمتر از ۱۰ روستا عمدتا در بخش شمال بروجرد و روستا‌های محور اراک با مشکلاتی مواجه شویم.


رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد با اشاره به مصرف آب شرب برخی روستائیان در بخش‎‌های دیگری همچون آبیاری باغات، گفت: در صورتیکه شهروندان روستایی آب شرب را بهینه و درست مصرف کنند، در فصل گرما و با وجود افزایش میزان مصرف با مشکل خاصی مواجه نمی‎شویم.


عبدی در ادامه گفت: امسال تاکنون اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی از محل اعتبارات استانی و ملی ابلاغ نشده، البته در حال رایزنی برای تخصیص اعتبارات مناسبی هستیم که تحقق این مهم زمینه‎ساز حل بسیاری از مسائل و مشکلات می‎شود.


وی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی سال گذشته کمتر از ۳۰ درصد تخصیص یافته است، گفت: از مجموع اعتبار تخصیصی دو میلیارد و پانصد میلیون تومانی تنها حدود ۷۰۰ میلیون تومان تخصیص یافت.


رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد افزود: سال گذشته و با تخصیص ۹۰ درصدی اعتبارات ملی با مبلغی قریب به ۳ میلیارد تومان طرح های اقتصاد مقاومتی و تعهدات این شرکت اجرایی شد.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.