المانیتور گزارش داد:

قطر قطع روابط با ایران را نپذیرفت

در پی تماس تلفنی امیر قطر با «حسن روحانی»، برخی رسانه‌های غربی اعلام کردند دوحه شرط قطع ارتباط با ایران را نپذیرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المانیتور ؛ سایت المانیتور در واکنش به تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، نوشت: تماس این دو در ارتباط با گسترش همکاری‌های دو جانبه نشان می‌دهد قطر شرط عربستان مبنی بر قطع روابط با ایران را نپذیرفته است.

المانیتور در ادامه نوشت: امیر قطر این تماس تلفنی را برقرار و به رئیس جمهور ایران اعلام کرد کشورش برای توسعه روابط با ایران آماده است. این سخنان در حالی بیان شد که یکی از شرط‌های اصلی عربستان و متحدانش برای ازسرگیری روابط با قطر، قطع روابط با ایران بود.

خبرنگار المانیتور با اشاره به این مطلب در حساب توییتر خود نوشت: قطر به یکی از شروط 13 گانه عربستان برای ازسرگیری روابط پاسخ داد.

روزنامه السیاسیه کویت نیز به نقل از برخی منابع دیپلماتیک نوشت: دوحه توجهی به شروط عربستان، امارات متحده و بحرین نکرد که خواستار پایان دادن به ایجاد تنش در منطقه بوسیله قطع روابط با ایران بودند. قطر به روابط دیپلماتیک با ایران ادامه می‌دهد.

«رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، نیز روز گذشته عمل به شروط 13 گانه عربستان را «خیلی سخت» توصیف کرد و گفت گام موثر برای پایان دادن به این بحران، انجام مذاکرات دیپلماتیک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۲۱:۵۱ ۰۵ تير ۱۳۹۶
حرکتشان مشکوک هست، سیاسیون باید هوشیار باشند، ما در حال پیشرفت هستیم و حیله های دشمنان روز به روز در حال تغییر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۵ تير ۱۳۹۶
فرصت خیلی خوبیه برای اعمال فشار ایران به عربستان و این باعث میشود که تمرکز عربستان نسبت به سوریه و یمن کمتر شود. ازنظر اقتصادی هم ضربه خواهد خورد و این به نفع ایران است چون که عربستان یکی از شرکای تجاری خود را از دست خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۵ تير ۱۳۹۶
قضييه يكم مشكوك بازم خداوند ميداند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۵ تير ۱۳۹۶
قطر میدونه الان قدرت دسته ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۵ تير ۱۳۹۶
احتیاط ،احتیاط ...قطر قابل اعتماد نیست حتی اگر با عربستان اختلاف دارد
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۶:۲۷ ۰۵ تير ۱۳۹۶
درسته تمام اتفاقات منطقه زیر سر آمریکا و با بازیگری حاکمانی مثل آل سعود و قطر و ووو است و آنها هم دنبال نابودی زیر ساخت های کشور های اسلامی و تخریب چهره نورانی اسلام هستند اما ما بخاطر مصالح مسلمانان و ملت های منطقه چاره ای نداریم غیر از اینکه با این همسایگان نا سازگار و بد اخلاق طوری تا کنیم که حداقل جلو خسارات بیشتر به جهان اسلام و کشورهای منطقه را بگیریم
United States of America
hassan
۱۶:۰۶ ۰۵ تير ۱۳۹۶
باید هوشیار بود . دیدن نمیتونن با زور و داعش و تروریسم وارد ایران بشن. میخوان با دوستی و جاسوسی تو ایران نفوذی داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۵:۳۲ ۰۵ تير ۱۳۹۶
بابا جون بنده ۴۰ سال اخباروتحلیل گوش میدم اینا برا ایران دام پهن کردند تعجب میکنم از این همه سادگی تحلیل ،چطور قطر تو همین چند روز ضد عربستان شد اینا دیدن هرکاری میکنن که ایران را وارد معرکه بکنند دیدن نمیشه .الان ما باید با ریسمان قطر بیفتیم توچاه جنگ ناخواسته.توجه کنید عربستان را امریکاهزاران موشک داد وبه زور وارد جنگ با ایران باید بشه چون خواست امریکاست عربستان بدبخت کیلویی چند یا باید بجنگد یا حکومتش توسط امریکا عوض میشود پس مجبور است بعنوان یک دست نشانده هرچه گفتن عمل کنه حتی حمله به امارات یا بحرین وایران فرقی نمیکند چون زیر ساختهای عربستان وایران باید بدست خوشون ازبین بروند نه امریکا واسراییل تا بدنام نشوند ودوباره خودشان بیایند وبرا آنها بازسازی بکنند ودوباره هم بدوشند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۱۴ ۰۵ تير ۱۳۹۶
جمهوری اسلامی باید حرکات عربستان سعودی و هم بیمانشان را دقیقا رصد کند ممکنه قطر همان نوک بیکان نفوذ در ایران جهت حملات جنگی بعدی باشد .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۰۲ ۰۵ تير ۱۳۹۶
قطع روابط بین قطر،یا بهتر بگم پشتیبان جبهه النصره و القاعده،با عربستان پشتیبان قدیمی داعش،یه پشت صحنه دیگه هم داره که جنگ بین انگلیس و آمریکا بر سر نفوذ دوباره تو منطقه هستش،خانم ترزا می اولین سفرش به منطقه به قطر بود که البته بقیه عربا تحویلش نگرفتن ،بلافاصله ترامپ رفت عربستان،در واقع اینا یعنی عربستان و قطر سر و ته یه کرباس و حامی سلفیها و اخوانیهای تندرو هستن،ما فقط باید به قول ترامپ قمار باز کاسب از این فاصله در بین دشمنان اسلام واقعی استفاده اقتصادی کنیم و بس
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۱۱ ۰۵ تير ۱۳۹۶
سلام.دوستان یک نکته.فراموش نکنیم همین قطر که داریم بهش صادرات میکنیم چقدر از تروریستها و تکفیریها حمایت کرده و میکند.اعراب هیچ گاه قابل اعتماد نبوده و نیستند.چقدر انسان بیگناه با همین کمکهای بی دریغ قطر به تروریستها در سوریه و عراق شهید شدندو چه خسارتهایی بر جای گذاشتند.هنوز بسته های غذایی که قطر برای تکفیریها میفرستاد را فراموش نکرده ایم.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۵:۴۵ ۰۵ تير ۱۳۹۶
درسته قطر یکی از حامیان اصلی تروریست های شروره ولی اولا " چه بسا حوادث اخیر موجب شود این کشور دست از حمایت تروریست ها برداره و مسیر بهتری در پیش بگیره که به نفع منطقه باشه ثانیا" این کشورهای عربی غالبا" وابسته اند و اگر دستشان را نگیری دست به دامن کسانی می شوند که دنبال فرصتند تا اگر بتوانند ریشه اسلام و مسلمانان را برکنند و لذا فرصت را باید غنیمت شمرد و دشمن اصلی ما اسرائیل و آمریکاست اگرچه امروز آل سعود گوی سبقت را در دشمنی با اسلام و مسلمانان و جبهه مقاومت از اسرائیل ربوده اما ما نباید دشمن اصلی یعنی اسرائیل و آمریکا را فراموش کنیم
Canada
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۵ تير ۱۳۹۶
انشالله این قضیه ، فرصت خوبی برای بهبود مناسبات دوکشور باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۵ تير ۱۳۹۶
ملت برای سفربجای رفتن به امارات که به ایرانیها اهانت وبی احترامی میکنن به قطر برن خیلی هم بهتره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۸:۴۵ ۰۵ تير ۱۳۹۶
سیاست دولت یه چیزهمردم چیز دیگه من یه عمر دبی بودم بی احترامی از کسی ندیدم بد عکس قطر خیلی محکم تره نسبت به ایرانیا واسه ویزا خیلی سخت تر میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۱۲:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۶
فرصت خوبی است قطر را برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تشویق کرد
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۱۲:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۶
فرصت خوبی است قطر را برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تشویق کرد
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۵ تير ۱۳۹۶
فقط موندم که عربستان و امارات چی دارن که بخوان کشوری رو تحریم کنن این کشورها که خودشون وارد کننده هستن تا صادر کننده
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۱:۵۱ ۰۵ تير ۱۳۹۶
دمت گرم نه برای ما برای خودت وملتت که جسارتت را به رخ جهانیان کشاندی وگفتی عرعرستان پشه هم نیست به ملتها دستوربده .اون تو یمنش مونده تو گل وای به رودررویی با ایران وقطرو.ت
آخرین اخبار