آذرکیش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

رشته‌های مهارتی متناسب با نیاز بومی هر منطقه است

مدیر کل دفتر کاردانش با اشاره به تعداد رشته‌های مهارتی ارائه شده برای هنرجویان، گفت: این رشته‌ها متناسب با نیاز مالی و بومی هر منطقه تعیین می‌شود.

رشته‌های مهارتی متناسب با نیاز بومی هر منطقه استمصطفی آذرکیش مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد وضعیت هنرستان‌های کاردانش و رشته‌های در نظر گرفته شده برای هنر آموزان، اظهار کرد: ۱۵۳ رشته مهارتی در شاخه کاردانش در حوزه‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت نام واحد‌های آموزشی بعد از دریافت کارنامه دانش آموزان انجام شده و افراد بر اساس طرح هدایت تحصیلی و علایق خود می‌توانند در هنرستان‌ها شرکت کنند.

مدیر کل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های اولویت دار در آموزش و پرورش توسعه آموزش‌های مهارتی است، گفت: با توجه به شعار سال این مساله را مورد توجه قرار دادیم و در جهت کیفیت بخشی دوره‌های آموزشی هنرستان‌ها اقدام می‌کنیم و امسال برای اولین بار پایه یازدهم در نظام آموزشی استقرار پیدا کرده و در رشته‌های در نظر گرفته شده جذب هنر جو داریم.

آذرکیش افزود: سال گذشته بیش از ۳۵۰ هزار هنر جو در هنرستان‌های کشور تحصیل کردند و امیدواریم برای سال تحصیلی آینده این تعداد را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه رشته‌های مهارتی برای پاسخگویی به نیاز‌های کشور و شرایط بومی و منطقه‌ای برنامه ریزی شده، یادآور شد: بر اساس شرایط هر منطقه و ضوابط موجود در هدایت تحصیلی دانش آموزان امکان حضور در هنرستان‌ها را پیدا خواهند کرد و در رشته‌های ارائه شده می‌توانند به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار