لرستان؛

انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر لرستان

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان لرستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با استعانت از خداوند منان و با همکاری مرکز هنر‌های نمایشی کشور و انجمن هنر‌های نمایشی استان در راستای ارتقاء تشویق و ترویج اجرای عمومی آثار نمایشی در سطح استان با تأکید بر هویت بخشی به تئاتر و ترغیب و تشویق مردم به بهره مندی از این هنر ارزشمند با تولید نمایش‌هایی با مضامین انسانی و فاخر، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان لرستان را برگزار می‌کند.

انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر لرستان



الف) محور‌های مورد تأکید: ۱. انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۲. نگاهی ویژه به شعارسال اقتصاد مقاومتی تولیدواشتغال ۳. توجه به مفاهیم فرهنگ کهن اسلامی، ایرانی ۴. بهره گیری از فرهنگ بومی ومحلی درنمایش‌ها ۵. نگاه کاوشگرانه و مدبرانه به جامعه، مسائل اجتماعی روز ۶. اندیشه ورزی و ارتقاء ذائقة فرهنگی و هنری جامعه از طریق هنر شریف تئاتر ۷. توجه به مفاهیم و ارزش های والای فراگیر، جهانی و مشترک انسانی ۸. ارائه نمایش‌هایی در جهت جلوگیری از خشونت و جنگ طلبی

ب) مقررات: ۱- بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان لرستان فقط آثار صحنه‌ای را قضاوت و انتخاب خواهد کرد. ۲- آثار نمایشی متقاضی می‌بایست در فاصله زمانی شهریور ماه ۹۵ تا شهریور ماه سال ۹۶ در یکی از سالن‌های استان حداقل هفت اجرای عمومی داشته باشند. ۳- نمایش‌های ارائه شده بایستی برای اولین باردرجشنواره ارایه شده وپیشترهیچگونه اجرایی از آن‌ها بانام‌های دیگری صورت نگرفته باشد. بدیهی ست متون تکراری از داوری کنارگذاشته خواهندشد.

چنانچه در هر مرحله‌ای در خصوص آثار برگزیده تخلفی در این مورد اثبات شود، ستاد جشنواره مانع حضور اثر نمایشی در هر مرحله از جشنواره می‌شود. ۴- آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت قرار خواهد گرفت و بدیع بودن و خلاقیت در اجرای آثار در ارزیابی هیئت انتخاب تاثیرگذار خواهد بود.

نمایش‌هایی که مبتنی بر متون نمایشنامه نویسان مطرح کشور بوده که تاکنون اجرا‌های زیادی از آن‌ها شده، تنها در صورت ارائه طرح اجرایی خلاق و شیوه نو در اثر اجرایی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت، در غیر اینصورت از پذیرش این گونه آثار خودداری خواهد شد. - در صورتی که نمایشی، متن آن اقتباس ادبی و یا برداشتی از متون خارجی و با حفظ بومی سازی باشد، می‌تواند در بخش مسابقه جشنواره شرکت کند، در غیر این صورت آثار و متون خارجی نمی‌توانند در بخش مسابقه شرکت نمایند. ۵- دبیرخانه جشنواره به گروه‌های راه یافته به جشنواره مبلغی به عنوان کمک هزینه پرداخت خواهدشد. ۶- هر هنرمند صاحب اثری، صرفاً میتواند با یک اثر که به تایید انجمن هنر‌های نمایشی استان رسیده در مرحله‌ی ن‌هایی جشنواره حضور داشته باشد. ۷- ستاد برگزاری جشنواره، نظر به مشکلات پیشبینی نشده درباره برنامه ریزی و تنظیم جدول اجرا‌های جشنواره به هیچ عنوان تعهدی نسبت به هماهنگی حضور بازیگران مشترک در اجرا‌های متفاوت را نخواهد داشت. ۸-ارائه اجازهنامه کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر اثر ضروری است. ۹- تعیین زمان، مکان و تعداد اجرای نمایش‌ها در جشنواره بر عهده ستاد برگزاری جشنواره و بر اساس امکانات موجود خواهد بود. ۱۰- شرکتکنندگان در جشنواره، با ارسال اثر خود متعهد به پذیرش قوانین شورای سیا ستگذاری جشنواره هستند، عدم رعایت این قوانین، خصوصاً زمانبندی مصوب جشنواره، موجب حذف آثار خواهد شد. ۱۱- چنانچه مواردی در این فراخوان درج نشده باشد، موضوع از طریق ستاد جشنواره تصمیم گیری، اعلام و اجرا خواهد شد.

ج) جوایز:
۱- ستاد برگزاری جشنواره تئاتر استان لرستان به تمامی شرکت کنندگان لوح یاد بود اهداء خواهد کرد. ۲- ستاد برگزاری جشنواره تئاتر استان لرستان به گرایش‌های (کارگردانی، نمایشنامه نویسی، بازیگری مرد و زن، طراحی صحنه، نور، لباس، موسیقی و افکت، گریم، پوستر و بروشور) بر اساس تصمیم هیئت داوران جشنواره جوایز ارزنده‌ای اهداء خواهد کرد. د) مدارک مورد نیاز جهت شرکت در جشنواره ۱. فرم تکمیل شده تقاضای شرکت درجشنواره ۲. ارسال یک نسخه (تایپ شده) متن و لوح فشرده در محیط word به همراه مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر اثر در زمان بازبینی نمایش ۳. ارسال یک لوح فشرده از اجرای عمومی نمایش (جهت نگهداری درآرشیودبیرخانه تئاتر) ۴. چکیده سوابق هنری متقاضی در یک صفحه A۴ تایپ شده ۵. تصویر کارت ملی و یک قطعه ۴*۳ عکس متقاضی ۶. ارائه تأییدیه کتبی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مربوطه محل اجرا مبنی بر اجرای عمومی نمایش متقاضی.
تذکر- مواردفوق بایستی توسط ادارات فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان‌های تابعه باهماهنگی انجمن هنر‌های نمایشی ارسال گردد.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار