احتمالا کره شمالی در 22 ژوئن یک موتور کوچک موشک را آزمایش کرده است

گروه نظارتی «۳۸ شمالی» اعلام کرد بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، احتمالا کره شمالی حوالی ۲۲ ژوئن یک «موتور کوچک موشک» را آزمایش کرده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌یک پایگاه نظارتی روز چهارشنبه اعلام کرد کره شمالی اخیرا یک موتور کوچک موشک آزمایش کرده است و این در حالی است که یک مقام آمریکایی نیز اعلام کرد این می‌تواند مرحله‌ای از توسعه موشک بالستیکی میان قاره‌ای باشد.

با وجود این، پایگاه نظارتی موسوم به گروه «۳۸ شمالی» وابسته به دانشگاه جان هاپکینز در واشنگتن، اعلام کرد اطمینان ندارد که آزمایش در سو‌ها (Sohae)، پایگاه پرتاب ماهواره کره شمالی صورت گرفته باشد، آزمایش به یک موتور موشک بالستیک میان قاره‌ای مربوط می‌شود.

این گروه افزود بر اساس تصاویر ماهواره‌ای به نظر می‌رسد که کره شمالی حوالی ۲۲ ژوئن «آزمایش موتور کوچک موشک» را انجام داده باشد.

گروه «۳۸ شمالی» اعلام کرد: «تصاویر ماهواره‌ای که دهم ژوئن گرفته شده‌اند، هیچ نشانه‌ای از عملیات مقدماتی آزمایش را نشان نمی‌دهند و این ثابت می‌کند که کره شمالی توانمندی فنی و تدارکاتی انجام چنین آزمایشی را بدون هشدارهای قبلی دارد».

یک مقام آمریکایی که هویت وی اعلام نشده است، هفته گذشته به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: «کره شمالی موتوری را آزمایش کرده که به تجهیز کوچک‌ترین طبقه یک موشک بالستیک میان قاره‌ای مظنون است».

اما محققان گروه ۳۸ شمالی در این باره مطمئن نیستند. به گفته آن‌ها تایید این آزمایش درباره موشک‌های بالستیک میان قاره‌ای بر اساس تصاویر ماهواره‌ای «امکان پذیر نیست».

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار