موافقت مرکل با از سرگيری مذاکرات با آمريکا درباره توافقنامه تجارت آزاد

صدراعظم آلمان اعلام کرد موافق از سرگیری مذاکرات با آمریکا درباره توافقنامه تجارت آزاد است که پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ متوقف شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز سه شنبه اعلام کرد موافق از سرگیری مذاکرات بین اتحادیه اروپا و آمریکا درباره توافقنامه تجارت آزاد است که بعد از پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، متوقف شده است.

وی در کنگره اقتصادی حزب خود -یعنی اتحاد دموکرات مسیحی- گفت: «من موافق از سرگیری مذاکرات درباره توافقنامه تجارت آزاد بین آمریکا و اتحادیه اروپا هستم که می‌تواند زمینه را برای حل همه مسائل فراهم کند».

ویلبر راس، وزیر تجارت آمریکا، نیز آخر ماه مه اعلام کرد موافق از سرگیری مذاکرات درباره توافقنامه تجارت آزاد است».

وی گفته بود: «ادامه مذاکرات درباره توافقنامه تجارت آزاد و همکاری درباره راه حلی که مبادلات ما را به صورت کلی افزایش و کسری تجاری ما را کاهش دهد امری معقول است».

مذاکرات درباره توافقنامه تجارت آزاد که با هدف ایجاد منطقه تجارت آزاد وسیع در دو سوی اقیانوس اطلس سال ۲۰۱۳ آغاز شد با پیروزی ترامپ به عنوان مدافع سیاست حمایت‌گرایی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متوقف شده است.

به نظر می‌رسد دولت آمریکا بعد از آغاز مبارزه با کسری تجاری به این نتیجه رسیده است که چنین توافقنامه‌ای می‌تواند زمینه را برای کاهش نبود موازنه تجاری با اتحادیه اروپا به ویژه آلمان با ایجاد بازار بیشتر برای شرکت‌های آمریکایی فراهم کند.

آلمان که با مازاد تجاری بی‌سابقه رو به رو است هدف ویژه دولت جدید آمریکا به حساب می‌آید.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار