خودداری سازمان ملل از اظهار نظر درباره ادعای جدید آمریکا علیه سوریه

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل از اظهار نظر درباره ادعای بی‌اساس آمریکا درباره آماده شدن دولت دمشق برای انجام حمله شیمیایی در خاک سوریه خودداری کرد.

خودداری سازمان ملل از اظهار نظر درباره ادعای جدید آمریکا علیه سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه از اظهارنظر درباره ادعای آمریکا در زمینه اینکه دولت سوریه در حال کسب آمادگی برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی بود خودداری کرد.

استفن دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره این گزارش گفت وی قصد ندارد «درباره گمانه‌زنی و حدس و گمان‌ها اظهار نظر کند. ما گزارش‌های مربوط به تهدیدات و توییت‌ها را در این زمینه دیده‌ایم ولی قصد نداریم درباره چیزهایی که قرار است اتفاق بیافتد اظهار نظر کنیم.»

سخنگوی آنتونیو گوترش گفت موضع سازمان ملل این است که «هر گونه کاربرد تسلیحات شیمیایی باید به قوی‌ترین شکل ممکن محکوم شود. حملات شیمیایی باید به صورت کامل مورد تحقیق قرار گیرد؛ زیرا این اقدام به منزله نقض حقوق بین الملل است.»

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد دولت آمریکا «شاهد آمادگی‌های بالقوه برای یک حمله شیمیایی دیگر» از سوی مقامات دولت سوریه بوده است.

علی حیدر، وزیر آشتی ملی سوریه، روز سه‌شنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت این اتهامات بخشی از نبرد دیپلماتیکی است که علیه سوریه آغاز شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار