کرمانشاه؛

کاهش صادرات کالا از پرویزخان ریشه در تحولات داخلی عراق دارد

استاندار کرمانشاه گفت: کاهش صادرات کالا از مرز رسمی پرویزخان ریشه در تحولات داخلی عراق طی این سال‌های اخیر دارد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ اسدالله رازانی استاندار در دومین نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی استان اظهار داشت: مدیریت ارشد استان با نگاهی ویژه موضوع رفع موانع و تسهیل در روند صادرات کالا از مرزهای استان را دنبال می‌کند و درهمین راستا چندی پیش حوزه اقتصادی و امنیتی استانداری با همکاری اتاق بازرگانی یک گزارش میدانی از وضعیت مرزهای رسمی و بازارچه‌های استان تهیه کرد.

این مقام عالی استان اظهار داشت: اولین نشست بررسی وضعیت مرزهای مبادلاتی استان ۱۸ خردادماه با حضور مدیران ذی ربط برگزار شد و در این نشست مسایل مربوط بازارچه‌ها با حضور مرزبانی مورد بررسی قرار گرفت که این موضوع در نشست امروز و نشست‌های آینده تا زمان بررسی مشکلات موجود و اتخاذ راهکارهای رفع و تسهیل آن‌ها ادامه می‌یابد.

دکتر رازانی در ادامه به موضوع کاهش صادرات از مرز پرویزخان اشاره کرد و گفت: این کاهش به دلایل مختلفی اتفاق افتاده است که از جمله مهترین آن‌ها می‌توان به ایجاد یک گمرک جدید در حد فاصل منطقه کردی و عربی عراق اشاره کرد. در این گمرک از کامیون‌های تجاری که از مسیر پرویزخان وارد خاک اقلیم کردی عراق می‌شوند یک هزینه اضافی دریافت می‌شود و این کار هزینه‌های صادرات کالا از این مرز مهم مبادلاتی را افزایش داده است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: موضوعات دیگری همچون تحولات داخلی سال‌های اخیر عراق، کاهش قیمت جهانی نفت و کاهش قدرت خرید از دلایل این افت صادرات محسوب می‌شود.

در این نشست گزارش بازدید میدانی از مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی و بازارچه‌های سومار، شیخ صله، شوشمی و تیله کو و راهکارهای رفع موانع و مشکلات موجود توسط مدیرکل اقتصادی استانداری کرمانشاه ارایه شد و پس از بحث و بررسی کارشناسی تصمیمات لازم برای رفع این مشکلات و موانع اتخاذ شد.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار