از تیرماه ۹۵ تاکنون، ۳۶هزار و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در استان اصفهان کشف‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان، استاندار اصفهان به مناسبت سالروزجهانی مبارزه با موادمخدر با اعلام اینکه اصفهان نوزدهمین استان ازلحاظ نرخ ابتلا به مواد مخدر است، اظهارداشت:از تيرماه سال گذشته تا كنون  ۳۶هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد كشف شده كه تریاک ، حشیش، مورفین و هرویین به ترتیب بیشترین فراوانی را داشته‌ است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: ۲۱ هزار نفر در این خصوص دستگیرشده‌اند كه ۳۶ درصد از آن مربوط به خرده‌فروشان، ۴۰ درصد معتادین و ۲.۵ درصد مربوط زنان بوده است ، در ۳ ماهه نخست امسال نيز حدود ۶ هزار و ۷۰۰ كيلوگرم از مواد مخدر در استان اصفهان کشف و ۵۰ باند مواد مخدر منهدم شد.

رسول زرگر پور گفت: در ۴۰۴ منطقه از استان عملیات کشف مواد مخدر صورت گرفته و ۸ هزار ۲۶۹ نفر دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ نفر معتادان متجاهر بوده‌اند، همچنين ۲۲۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و ۷۸۰ دستگاه خودرو كشف شد كه اين اقدامات در سال ۹۵ استان اصفهان را از نظر مقابله بامواد مخدر در جايگاه چهارم و درزمینه تشکیل جلسات در رتبه اول كشور قرار داد.

وي با اشاره به اينكه ۵۴ درصد از زندانيان استان بدليل اعتياد در زندان هستند تصريح كرد:۶۴ درصد از معتادان استان اصفهان متأهل هستند، ۲۰ درصد از آنان دارای تحصیلات عالیه و ۲۲درصد از آنان در محیط‌های صنعتی به اعتیاد مبتلا شده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان به اجرای طرح کرامت اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف ایجاد بستر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر به بسیج واگذار شد که درشهرستان فلاورجان ۵۷۶ نفر معتاد و ۷۱ عامل توزیع دستگیر و ۳۵ پاتوق پلمب شد.

وی با اشاره به اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر در بخش درمان اظهار داشت: ۴۷۳ مرکز MMT و ۹ مرکز DIS برای پوشش معتادان از نظر درمانی، بهداشتی و غذایی، فعالیت ۲ مرکز سرپرست شبانه و ۳ بیمارستان خورشید، فارابی و مدرس و یک مرکز خصوصی در منطقه زیار برای درمان اعتیاد در استان فعالیت می‌کنند.


استاندار اصفهان بابیان اینکه نرخ ابتلا به اعتیاد در کشور ۲.۶۵ است، گفت: این نرخ دراستان اصفهان به۱.۹۱ می‌رسد كه استان اصفهان را در جايگاه نوزدهمین كشور ازلحاظ نرخ ابتلا به مواد مخدر قرار داده است.

 

انتهاي پيام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار