شهرکرد؛

۵۰ هزار هنرمند صنایع دستی بیمه می‌شوند

در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، ۵۰ هزار صنعتگر و هنرمند صنایع دستی در کشور زیر پوشش بیمه قرار می گیرند.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سمیع الله حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی و سوغات محلی در شهرکرد گفت: لایحه‌ای در خصوص حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که در صورت تصویب، ۵۰ هزار نفر از هنرمندان متقاضی بیمه می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون ۱۲ درصد از بیمه‌های اجتماعی قالی بافان، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار، سهم هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی و ۸۸ درصد سهم قالی بافان و بافندگان فرش می‌باشد که در صورت تصویب این لایحه سهم بیمه هنرمندان و صنعتگران به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

حسینی مکارم با بیان رشد یک و نیم برابری صادرات محصولات صنایع دستی کشور در دولت یازدهم اضافه کرد: در حال حاضر سالانه حدود ۲۵۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داریم.

وی ادامه داد: برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های محلی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در راستای معرفی محصولات صنایع‌دستی به مردم، مصرف‌کنندگان و تجار دایر می‌شود.

حسینی مکارم، حمایت از نمایشگاه‌های محلی، منطقه‌ای و ملی صنایع دستی را از برنامه‌های اصلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد و گفت: صنایع‌دستی استان چهارمحال و بختیاری از جمله زیراندار و نمد در این برنامه‌ها مورد توجه قرار دارد.

 انتهای پیام/ف

افتتاح دومین  نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی و سوغات محلی در شهرکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار