تشدید اقدامات امنیتی پروازی در آمریکا

وزیر امنیت داخلی آمریکا از اجرای اقدامات امنیتی جدید با هدف بالابردن ایمنی ناوبری هوایی در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا از تشدید اقدامات جدید امنیتی با هدف تضمین امنیت ناوبری هوایی این کشور خبر داد و اعلام کرد این اقدامات به تدریج و در مدت زمان مشخصی اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: برخی از این اقدامات محسوس و برخی دیگر نامحسوس هستند و شامل دستگاه های امنیتی الکترونیکی ارتقا یافته و بازرسی‌های بیشتر از مسافران می شود. این اقدامات جدید برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی به منظور پیشگیری از وقوع حملات در پروازها طراحی شده است.

وزیر امنیت داخلی آمریکا همچنین تصریح کرد: بزودی شرکت های هوایی و فرودگاه ها به انجام این اقدامات پیشرفته، از جمله بکارگیری بهتر سگ های پلیس که قادر به کشف مواد منفجره هستند و نیز برپایی مکان های پیشرفته تر از لحاظ فناوری برای بازرسی های امنیتی تشویق می شوند.

این مقام آمریکایی هشدار داد طرف هایی که با انجام این اقدامات مخالفت کنند و یا در همکاری در اجرای آن تعلل ورزند، ممکن است با محدودیت های دیگری از جمله ممنوعیت حمل دستگاه های الکترونیکی در پروازهایشان و یا حتی توقف موقت پروازهای آینده شان به آمریکا مواجه شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار