هشدار؛

خطر وقوع حریق در جنگل ها و مراتع استان

مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هشدار داد با آغاز فصل گرما خطر وقوع حریق در جنگل ها و مراتع ایستان زنجان وجود دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛آقاجانلو با بیان اینکه با آغاز فصل گرما و خشکی هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزی در محیط های طبیعی افزایش یافته است،گفت : ضرورت دارد کشاورزان، دامداران، طبیعت‌گردان و تمام کسانی‌که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند، از روشن کردن آتش جدا خودداری کرده و در صورت اجبار، حداکثر ملاحظات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حریق را رعایت کنند.
وی تصریح کرد: نیروهای دولتی و انتظامی و نظامی، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، دهیاری‌ها و همه شهروندان عزیز با مشاهده خطر آتش‌سوزی، با حساسیت لازم وارد شده و بلافاصله برای اطلاع‌رسانی از طریق سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی و خاموش کردن آتش اقدام کنند.
آقاجانلو آتش‌سوزی مراتع را خسارت به ثروت ملی دانست و افزود: موارد عمدی باید شناسایی شده و با افراد خاطی برخورد مناسب صورت پذیرد تا مردم منطقه توجیه شوند که این ثروت ملی متعلق به آن‌ها است و در صورت آسیب، خودشان متضرر خواهند شد.
گفتنی است در حال حاضر استان زنجان دارای یک میلیون و 137 هزار هکتار مرتع است که خسارتی که به ازای هر هکتار در اثر آتش‌سوزی وارد می‌شود برابر با 10 میلیون ریال است.
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.