همدان؛

تعداد حاشیه‌نشینان استان همدان به ۲۰۰ هزار نفر رسید

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان از حاشیه‌نشینی ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان خبر داد

تعداد حاشیه‌نشینان استان همدان به ۲۰۰ هزار نفر رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ وی گفت: کاهش آسیب‌های حاشیه‌نشینی از موارد حائز اهمیت است چرا که این مناطق از خدمات فرهنگی و اجتماعی کمتر برخوردار هستند.

گلستانی با تأکید بر اینکه کاهش آسیب‌های حاشیه‌نشینی از موارد حائز اهمیت است، عنوان کرد: 200 هزار نفر از مردم استان همدان در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند که از خدمات فرهنگی و اجتماعی کمی برخوردار هستند.

وی افزود: امیدواریم که با همکاری استانداری، فرمانداری، شهرداری و مسکن شهرسازی بتوانیم با اقدامات مناسب فرهنگی و تغییر ساختار فیزیکی شهر خدمات فرهنگی و اجتماعی مناسبی در حاشیه شهرها ایجاد کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، بیان کرد: طرح آفتاب ویژه سربازان نیروهای انتظامی و نظامی در پادگان‌های نوژه، قهرمان و پادگان‌های سپاه پاسداران برای سربازان اجرا شد که هدف از اجرای این طرح ارتقای آگاهی‌های عمومی آموزش‌هایی پیشگیرانه بود.

گلستانی با اشاره به اینکه در سال گذشته با همکاری آموزش‌وپرورش در آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزی و خانواده‌های آن‌ها کلاس‌های برگزار شد، گفت: کارگاه‌های آموزشی برای 18 هزار فرهنگی در حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار و 4 هزار و 500 جلد کتاب در این راستا توزیع شد.

وی تأکید کرد: در سال گذشته 67 محیط آلوده به تولید و توزیع مداد مخدر با مشارکت بسیج و سازمان اطلاعات سپاه و بسیج محلات شناسایی و ناامن شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان اظهار داشت: در سال گذشته بر اساس آمار پرونده‌ها و زندانی‌ها سرقت در استان همدان 10 درصد کاهش یافت.

 

 

 

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.