اردبیل؛

میزبانی اردبیل در مسابقات کشوری قرآن کریم‌

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: این استان میزبان ۹۶۰ نفر دانش‌آموز دختر و پسر در مسابقات کشوری قرآن کریم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل میزبان 960 نفر دانش‌آموز دختر و پسر در مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز خواهد بود که این موضوع به عنوان یک فرصت مغتنم برای ترویج فرهنگ قرآنی در بین دانش‌آموزان محسوب می‌شود که انتظار داریم به نحو احسن استفاده شود.

وی افزود: این مسابقات کشوری از 20 تیر ماه به مدت 8 روز در استان اردبیل برگزار می‌شود و دانش‌آموزان استان با جدیت و اهتمام ویژه خود را برای این دوره از رقابت‌ها آماده می‌کنند که امیدواریم شاهد افتخارآفرینی دانش‌آموزان اردبیلی در این مسابقات باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود و منتخبان مرحله استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند و در 14 رشته  شامل قرائت قرآن، ترتیل قرآن، حفظ قرآن، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء،  حفظ کل،  تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز، اذان و مداحی در نظر گرفته شده است.

ناصری تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین اهدافی که آموزش و پرورش استان به دنبال دارد این است که استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه قرآنی به اندازه‌های رشد و پرورش یابد که شاهد توسعه و ترویج فعالیت‌های خودجوش قرآنی بین آن‌ها باشیم و به معنویت و قرب الهی مد نظرمان در بین دانش‌آموزان دست یابیم.

وی اظهار کرد: در برگزاری این مسابقات بسیاری از ارگان‌ها و نهادها همکاری و مشارکت همه‌جانبه‌ای دارند که امیدواریم با همکاری و تعامل همدیگر برگزاری این مسابقات را به بهترین نحو در دستور کار قرار دهیم و به تمامی اهداف خود در راستای ارائه خدمات مطلوب به شرکت‌کنندگان دست یابیم.

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.