کرمانشاه؛

برپایی اولین کیوسک‌های صنایع دستی کشور در کرمانشاه

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از ایجاد اولین مرکز خلاقیت صنایع دستی، اولین کیوسک‌های صنایع دستی کشور و بازارچه دائمی صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ پروانه حیدری با  اشاره به  تلاش برای بهره برداری از  بازارچه تا پایان تیر ماه امسال گفت: این بازارچه شامل ۱۸ غرفه صنایع دستی است و به صورت کارگاهی و غرفه فروش فعالیت می‌کند هنرمندان هم استانی از رشته‌های بومی استان در این نمایشگاه مستقر می شوند.

وی از استاندارد سازی آیین کار رشته‌های گلیم‌بافی و ارغوان بافی در استان طی مدت سپری شده از امسال خبر داد و گفت: پیش از این ویژگی‌های این رشته‌ها استاندارد سازی شده بود و هم‌اکنون آیین کار آن استاندارد سازی شد و در انتظار کد استاندارد هستیم که اداره‌کل استاندارد آن را به ما اعلام کند.

حیدری  افزود: ما امسال با توجه به پیگیری ‌هایی که سال گذشته در زمینه ایجاد مرکز خلاقیت صنایع دستی انجام شد برای اولین بار در کشور و به عنوان پایلوت در مکان حمام حاج شهبازخان کار ایجاد این مرکز را با همکاری سازمان یونیدو انجام دادیم.

 وی با اشاره به بهره‌برداری از اولین مرکز خلاقیت صنایع دستی کشور در کرمانشاه طی آبان ماه افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم این مرکز نیز تا پایان آبان ماه امسال افتتاح و به بهره‌برداری برسد  این مرکز از بخش های آموزش، طراحی، تولید، نوآوری، فروش و حتی کتابخانه تشکیل شده است و سالن جلساتی نیز مختص جلسات صنایع دستی برای آن ایجاد می‌شود.

حیدری گفت: طی ۳ ماهه ابتدایی امسال ۳ کیوسک صنایع دستی نیز به عنوان پایلوت و اولین بار در کل کشور در استان کرمانشاه انجام دادیم و این ۳ کیوسک طراحی، ساخته و نصب شده هم اکنون در حال واگذاری آن هستیم این کیوسک ها در طاقبستان، بیستون و معبد آناهیتا نصب شده است. 

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار