افزایش سطح تابش رادیواکتیو در اطراف نیروگاه چرنوبیل

بر اثر آتش‌سوزی در اطراف تاسیسات دفن زباله هسته‌ای «وکتور»، سطح تابش پرتوهای رادیواکتیو در این محل، دو و نیم برابر افزایش یافته است.

افزایش سطح تابش رادیواکتیو در اطراف نیروگاه چرنوبیلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت محیط زیست اوکراین اعلام کرد بررسی‌ها نشان می دهد همزمان با نزدیک شدن آتش سوزی اراضی جنگلی به تاسیسات دفن زباله‌های هسته‌ای در منطقه ویژه نیروگاه اتمی چرنوبیل، سطح تابش پرتوهای رادیواکتیو در این مناطق، دو و نیم برابر افزایش یافته است.

در بیانیه وزارت حفاظت از محیط زیست اوکراین در این باره آمده است بر اساس اطلاعات به دست آمده سطح تابش های رادیواکتیو در منطقه آتش سوزی تا ساعت نوزده دیروز پنج‌شنبه به وقت محلی، دو و نیم برابر بیشتر از حد استاندارد شده است.

آتش سوزی در اطراف تاسیسات دفن زباله هسته ای وکتور ،‌ از ساعت یک بعدازظهر دیروز آغاز شد و تاکنون حدود 25 هکتار از اراضی منطقه را فرا گرفته است.

حدود یکصد نفر با استفاده از ده‌ها خودرو و یک بالگرد و دو فروند هواپیما در عملیات اطفای حریق در منطقه مشارکت دارند. ماموران امدادرسانی از «کیف» و مناطق دیگر به منظور کمک رسانی به آتش نشانان در صورت نیاز هم اکنون در حالت آماده باش به سر می برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار