یزد؛

حقوق بشر آمریکایی بلای جان کشورهای مسلمان

امام جمعه بافق گفت: ترور شخصیت های موثر در انقلاب و مجاهدان انقلابی از نقشه های شوم استکبار جهانی برای خدشه وارد کردن به انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام سید جواد سلیمانی  امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه امروز نهم تیرماه  با اشاره به موضوع حقوق بشر و نادیده گرفتن آن توسط کشورهای استکباری اظهار کرد: جنایات آمریکا و همدستانش در کشورهای مسلمان و ترور شخصیت های انقلابی در ایران  و پایمال کردن حقوق بشر توسط این کشورها را بیشتر نمایان کرده است.

حجت الاسلام سید جواد سلیمانی تصریح کرد: جای سوال است که آمریکای جنایتکار ایران را به عدم توجه به حقوق بشر محکوم می کند در حالی استکبار خود در سرتاسر دنیا نیز به آدم کشی و مسلمان کشی اقدام کرده است .

وی با تشریح جنایات آمریکا از 4تیرماه تا12تیرماه سال 1360 افزود: در این مدت کوتاه آمریکایی ها در ایران دست به اقدامات آدم کشی و ترور زدند و مردان و زنان بیگناه را در کشور قتل عام کردند.

سلیمانی با تجلیل شخصیت آیت الله صدوقی و آیت الله بهشتی و به تشریح مجاهدت های این دو شهید انقلابی در طول تاریخ انقلاب پرداخت و گفت: ترور شخصیت های موثر در انقلاب و مجاهدان انقلابی از نقشه های شوم استکبار جهانی برای خدشه وارد کردن به انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه بافق با اظهار تاسف از حمایت همه جانبه برخی از کشورهای مسلمان از اقدامات تروریستی آمریکا خاطر نشان کرد: استکبار جهانی با همراهی بهبرخی از کشورهای مسلمان به ایجاد تشکل های تروریستی داعش و وهاوبیت اقدام کرد و در بیش از 60سال است که در فلسطین هم مسلمان کشی می کند.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درعید سعید فطر به تبیین دستاوردهای آن پرداخت و بیان داشت: سخنان مقام معظم رهبری دستاوردهای معنوی ، سیاسی و فرهنگی داشت که تاکید بر روی آن نشان از جاییگاه و اهمیت آن داردو باید به این موارد توجه بیشتری کرد.

امام جمعه بافق افزود: مهترین دستاورد ماه رمضان که مقام مظم رهبری به آن اشاره کردند موضوع معنوی و جمع شدن افظطاری های تشریفاتی بود و ترویج افطاری های ساده به ویژه اقدامی که توسط جوانان مومن در ترهران و شهرهای دیگر کشور انجام گرفت.

سلیمانی گفت: آزاد سازی زندانیان غیر عمد و جمع آوری مبالغ زیادی توسط خیران در هزینه در این زمینه از کارهای خوبی بود که در ماه رمضان صورت گرفت.

وی به موضوع حضور گسترده مردم در انتخابات گذشته و راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و آن را نشان از آگاهی و بینش بالای سیاسی مردم دانست و از حضور مردم بافق در راهپیمایی روز قدس ،آن هم در هوای گرم طاقت فرسا تقدیر کرد.

امام جمعه بافق به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری در زمینه پرتاب موشک توسط سپاه به مقر داعش اشاره کرد و این شلیک ها را سیلی محکمی بر دهان استکبار و داعش دانست.

سلیمانی همچنین به تشریح بحث آتش به اختیار که توسط مقام معظم رهبری عنوان شده بود پرداخت و گفت: جوانان حزب اللهی با ایمان به خدا و اخلاص در کار دلسوزانه به وسط میدان بیایند و با پیروی از ارزشهای اسلامی و انقلابی کارههای فرهنگی را انجام دهند.

تبیین موضوع سوء ظن و بدگمانی و ضرورت دوری از آن توسط مومنان در دیدگاه اسلام ،اعلام اقامه یابود گرامیداشت شهدای ترور و ایت الله شهید بهشتی و ایت الله شهید صدوقی در بیت الرضای بافق و تذکر به برخی از هنجارشکنی ها در جشن های عروسی در شهرستان بافق و... از مهمترین موضوعاتی بود که

امام جمعه بافق در خطبه های نماز جمعه این هفته به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ ی

حقوق بشر آمریکایی بلای جان کشورهای مسلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.