مدیر پنبه ودانه‌های روغنی جهادکشاورزی گلستان:

پایان کشت پنبه در استان گلستان/ بیش از ۹ هزار هکتار پنبه در استان گلستان کشت شد

مدیر اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: امسال بیش از ۹ هزار هکتار پنبه در مزارع استان گلستان کشت شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،علی موسی‌خانی مدیر اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان درباره میزان کشت پنبه در استان اظهار داشت: امسال پنبه در بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع استان گلستان کشت شد و کشت این محصول در استان پایان یافته است.

وی گفت: امسال بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار قرارداد کشت پنبه بسته شد که به علت کمی بارش باران و کمبود آب سد‌های استان گلستان با کاهش کشت مواجه شدیم.

مدیر اداره پنبه ودانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: پیش‌بینی شده بود که امسال در ۱۶ هزار هکتار از مزارع استان ۳ رقم گلستان، لطیف و ساجدی کشت شود.

وی گفت: در حال حاضر کشت نشایی در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان گلستان همچنان در حال انجام است.

موسی‌خانی افزود: قیمت خرید تضمینی پنبه امسال بیش از ۳۱۹۶ تومان اعلام شده که نسبت به پارسال ۱۰ درصد افزایش دارد.

مدیر اداره پنبه ودانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: پارسال در ۱۰ هزار و ۵۷۰ هکتار از زمین‌های گلستان پنبه کشت شد که ۲۳ هزار تن وش برداشت شد.

وی افزود: کشت پنبه از اواخرفروردین در استان آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد و کار برداشت هم از اوایل شهریور آغاز می‌شود.

مدیر اداره پنبه ودانه‌های روغنی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت کشت پنبه در تناوب کشت، از بین رفتن آفات و علف‌های هرز استفاده از رقم‌های کم آب و پرعملکرد در دستور کشت مزارع پنبه استان گلستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.