تکذیب خبر برگزاری انتخابات زودهنگام در ایتالیا

رئیس جمهور ایتالیا برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور را بعید دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «سرجیو ماتارلا»، رئیس جمهور ایتالیا، اعلام کرد موضوع  برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور تا پایان سال جاری میلادی مطرح نیست.

ماتارلا در جریان سفر به تورنتو و در پاسخ به خبرنگاران اظهار داشت: مجلس قانون‌گذاری ایتالیا تا پایان ماه فوریه به کار خود ادامه خواهد داد، پس از آن روند انتخابات‌ طبق برنامه قبلی که برای پیش از بهار 2018 تعیین شده بود، برگزار می‌شود.

برخی شایعات از برگزاری انتخابات زودهنگام در ایتالیا در پاییز سال جاری خبر داده بودند. ماتارلا تنها مرجع قانونی برای انحلال پارلمان ایتالیا است. وی چندین بار اظهار داشته بود برنامه انتخابات آتی کشور فقط زمانی باید به اجرا گذاشته شود که نمایندگان پارلمان، قانون جدید انتخاباتی را در جهت ایجاد هماهنگی میان مجلس نمایندگان و سنا به تصویب برسانند.

قانون فعلی انتخابات در ایتالیا به منظور ایجاد ثبات بیشتر در مجلس عوام این کشور نوشته شده است. بر اساس این قانون٬ حزب یا جریان پیروز قادر خواهد بود با کسب ۵۵ درصد کرسی ها (یعنی ۳۴۰ کرسی از مجموع ۶۳۰ کرسی) اکثریت مجلس را در اختیار گیرد و دولت تشکیل دهد.

به موجب این قانون، اگر در دور نخست رای گیری هیچ حزبی نتوانست ۴۰ درصد آراء را بدست آورد٬ دور دوم انتخابات بین دو حزبی که بیشترین آرا را داشته اند برگزار می شود و حزب پیروز٬ اکثریت یعنی ۵۵ درصد کرسی‌ها را در اختیار می‌گیرد.

احزاب ایتالیا موافق اجرای این قانون نیستند و افکار عمومی نیز معتقد است با توجه به قانون فعلی، هیچ حزب و یا ائتلافی نمی‌تواند اکثریت را در پارلمان به دست آورد.

 انتهای پیام / 

رئیس‌جمهور ایتالیا خبر برگزاری انتخابات زودهنگام را تکذیب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار