سمنان؛

بیش از 30 راه روستایی استان آسفالت می شود

عملیات اجرای آسفالت یک هزار کیلومتری این روستاها به زودی با هماهنگی دستگاه های مربوط در سال 96 آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سیدعبدالمجید نژادصفوی مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: این 39 روستای بالای 20 خانوار استان سمنان شامل 2 روستای سمنان، 10 روستای دامغان، 10 روستای شاهرود، پنج روستای میامی، پنج روستای گرمسار، سه روستای مهدیشهر، 2 روستای آرادان، و 2 روستای می‌شود که مشمول طرح توسعه و توانمندسازی روستایی هستند.

سیدعبدالمجید نژادصفوی افزود: عملیات اجرای آسفالت یک هزار کیلومتری این روستاها به زودی با هماهنگی دستگاه های مربوط در سال 96 آغاز می شود.

وی اظهارداشت: با توجه به قرار داشتن در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، بازگشت مهاجران روستایی به روستا و کاهش مهاجرت به شهرها با افزایش تولیدات کشاورزی و بهبود شرایط زندگی برای روستاییان و آسفالت جاده ها امکان‌پذیر می شود.

نژادصفوی با اشاره به این که تهیه زیرساخت ها، قیر برای عملیات اجرای آسفالت یک هزار کیلومتر از جاده های روستایی استان سمنان هزینه های قابل توجهی دارد، تصریح کرد: اداره کل راه و ترابری استان سمنان سعی دارد با استفاده ازماشین آلات هزینه ها را به یک پنجم کاهش دهد و تامین قیر ابرای آسفالت یک هزار کیلومتر از طریق وزارت راه و شهرسازی تامین می شود.

مدیرکل راه و ترابری استان سمنان به کاهش 18 تا 20 درصدی تصادفات در 2 ماه اول سال 96 اشاره کرد و گفت: 75 درصد حوادث رانندگی در استان سمنان واژگونی خودرو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده‌ها است که برای کاهش این درصد واژگونی ، اجرای شیب شیروانی در 750 کیلومتر از راه ها عملیاتی شد و تا با این روش تا حد بسیاری از واژگونی خودروها کاهش یابد.

وی افزود: در کنار نقص جاده ها، فرهنگ سازی در بین مردم به منظور رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید نهادینه شود تا سوانح رانندگی کاهش یابد.
660 کیلومتر از مسیر اصلی 860 کیلومتری تهران- مشهد در استان سمنان واقع شده است که سالانه میزبان تردد 20 میلیونی زائران رضوی از این محور است.

انتهای پیام/ م

عملیات اجرای آسفالت راه های 39 روستا به زودی آغاز می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.