اصفهان؛

کودکان و نوجوانان با دوچرخه برای تماشای فیلم‌های جشنواره کودک بیایند

رئیس سازمان ورزشی شهرداری اصفهان گفت: کودکان و نوجوانان می‌توانند حداقل برای یک هفته و به منظور رفت و آمدهای روزانه خود از منزل تا سینما، برای تماشای فیلم‌های جشنواره از دوچرخه استفاده کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی قاسمی امروز در همایش دوچرخه‌سواری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند در ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری در شهر بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از دوچرخه می‌تواند از آلودگی‌های زیست‌محیطی جلوگیری کند، افزود: کودکان و نوجوانان می‌توانند حداقل برای یک هفته و به منظور رفت و آمدهای روزانه خود از منزل تا سینما، برای تماشای فیلم‌های جشنواره از دوچرخه استفاده کنند.

رئیس سازمان ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: با برگزاری همایش دوچرخه‌سواری قصد داریم تا هنر سینما را به فرهنگ عمومی جامعه گره بزنیم و صنعت سینما را با صنعت ورزش ممزوج کنیم.

وی با بیان اینکه امروز تعداد زیادی از نوجوانان و کودکان اصفهان مسیر چهارباغ، پل خواجو و سی‌وسه‌پل و از آن جا به گلستان شهدا را با دوچرخه طی کردند، گفت: پیام این همایش، پیام فرهنگی و ارزشی است.

قاسمی در ادامه عنوان کرد: اگر امروز تئاتر و سینمای کشور در کمال آرامش و امنیت به کار می‌پردازد، همگی مرهون شهدای عزیزمان است که این هم نکته قابل توجه و مهمی است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان، زمینه‌ساز و بستر مناسبی برای ظهور و بروز استعدادهایی از کودکان و نوجوانان اصفهانی است که کمتر به آن پرداخته شده است، ابراز کرد: به عنوان نمونه در این جشنواره، خبرنگاران ماهر، عکاسی و فیلم‌برداری و غیره پرورش می‌یابند و استعدادهای زیادی می‌تواند شکوفا شود.

رئیس سازمان ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو افزود: قصد داریم تا در طول برگزاری جشنواره بچه‌ها را به استفاده از دوچرخه برای حضور در سینما ترغیب کنیم؛ این موضوع می‌تواند باعث فرهنگ‌سازی شود و در جلوگیری از آلودگی‌های شهری مؤثر باشد.

 وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند از دوچرخه برای مسیرهای کوتاه استفاده کنند و خودروهایشان را از پارکینگ‌ها خارج نکنند و این موضوع علاوه بر اینکه در کاهش آلودگی هوا مؤثر واقع خواهد شد، در بهبود اقتصاد شهری و اقتصاد خانواده نیز چاره ساز است؛ در نهایت همه این‌ موارد منتج به سلامت خانواده خواهد شد.

 انتهای پیام/م

 

حضور کودکان و نوجوانان با دوچرخه به سینماها برای تماشای فیلم‌های جشنواره کودک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار