اردبیل؛

افزایش 100 برابری مشترکین اینترنت در استان اردبیل

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات گفت: در سه سال گذشته مشترکین اینترنت در استان اردبیل ۱۰۰ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مرتضی رضایی، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات در نشست توسعه اشتغال و کسب‌وکار در بستر دولت الکترونیک در اردبیل تصریح کرد: در شهریور ماه سال ۹۲ تعداد مشترکان اینترنت در اردبیل 6 هزار نفر محاسبه شده اما در سال ۹۵ این رقم به ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: در حالی که در سال ۹۲ تنها ۷۲ روستا به اینترنت پرسرعت دسترسی داشتند، در سال ۹۵، ۹۳۴ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شده‌اند.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات با اشاره به تداوم تجهیز روستاها به اینترنت پرسرعت، اضافه کرد: تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار به اینترنت مجهز می‌شوند.

رضایی افزود: همچنین در سال ۹۲ تنها دو شهر در استان اردبیل اینترنت پنج باند داشته اما در سال ۹۵، ۱۲ شهر اینترنت ۳G، پنج شهر اینترنت ۴G و سه شهر پنج باند دارند.

وی به افزایش پهنای باند اینترنت از هشت گیگ در سال ۹۲ به ۸۰ گیگ در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: شبکه انتقال نیز از ۳.۲ گیگا بایت به ۱۵ گیگابایت رسیده است.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت ارتباطات به توسعه سه برابری فیبر نوری نیز در سه سال اشاره کرد و افزود: در توسعه مخاطبان اینترنت جمعیت روستایی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رضایی با اشاره به اجرای طرح تکاپو و کارورزی در سال جاری تصریح کرد: به کار گیری ۱۵۰ هزار کارورز در سراسر کشور در دستور کار دولت است.

وی با بیان اینکه سهم وزارت ارتباطات 4 هزار کارورز است، متذکر شد: به استان اردبیل نیز متناسب با شرایط و جمعیت سهمیه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: کارورزان بعد از سپری کردن دوره‌های آموزشی به کار گرفته می‌شوند.

 

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار