اهواز؛

عملیات کشت نیشکر در کشت وصنعت هفت تپه

مدیر بخش کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه گفت: عملیات کشت نیشکر در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از ۲۰ مرداد ماه آغاز و تا اوایل مهرماه ادامه دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حمید کریمی پور، مدیر بخش کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه از پیشرفت قابل توجه عملکرد این بخش نسبت به سال گذشته خبر داد و بیان داشت:برنامه ریزی برای کشت سه هزار هکتار نیشکر در این شرکت انجام شده است.


وی همچنین با اشاره به برداشت 650 هزار تن نیشکر از هشت هزار هکتار مزارع این شرکت در سال جاری گفت:عملیات آبیاری مزارع نیشکر امسال تا پایان خرداد ماه در هفت مرحله ( راند ) انجام شده که با توجه به نظام آبیاری نیشکر کاملا کارشناسی بوده و در مقایسه با سال گذشته 2 مرحله افزایش داشته است.


مدیر بخش کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه در ادامه با اعلام اینکه امسال برنامه ویژه ای در حوزه حفظ نباتات و دفع آفات در این شرکت پیش بینی شده افزود : طبق پیش بینی انجام شده انتظار می رفت تاکنون حدود 30 الی 35 درصد علف های هرز مزارع کنترل شود که با تلاش شبانه روزی کارکنان حفظ نباتات و توجه ویژه مدیریت شرکت به این حوزه ، این مقدار به 50 درصد افزایش یافته است.


کریمی پور همچنین با اعلام پیشرفت در حوزه های علف کنی، سمپاشی مکانیکی، سمپاشی دستی و کنترل علف های هرز دائمی مزارع عنوان کرد:طرح مبارزه با علف های هرز مزارع این شرکت سال گذشته در سطحی معادل پنجهزار هکتار اجرا شد که این سطح امسال به 9 هزار و 300 هکتار افزایش یافت.


وی سطح سمپاشی مکانیکی پارسال در مزارع شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه را حدود 900 هکتار عنوان کرد و گفت: این رقم امسال به 2 هزار و 115 هکتار افزایش یافته ضمن اینکه سمپاشی دستی از پنجهزار و 500 هکتار در سال گذشته به 6 هزار و 700 هکتار در امسال رسیده و کنترل دائمی علف های هرز نیز از حدود سه هزار و 300 هکتار در پارسال به 6 هزار و 400 هکتار در امسال افزایش یافت.


مدیر بخش کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه افزود:در بخش آماده سازی مزارع نیز در حالیکه پارسال هیچ گونه عملیاتی صورت نگرفت امسال در سطحی معادل 800 هکتار عملیات ماخار (آبیاری زمین قبل از کشت) ، 400 هکتار گاوآهن و 180 هکتار شیارزنی انجام شد.


کریمی پور خاطر نشان کرد: میزان آبیاری همراه با کود در سال گذشته 12 هزار هکتار بوده که این میزان امسال به 15 هزار هکتار افزایش یافته است ضمن اینکه در همین راستا شاهد افزایش 30 تا 35 درصدی راندمان و عملکرد سمپاشی مزارع بودیم.


انتهای پیام/م

 

کشت نیشکرتا اوایل مهرماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.