رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما:

لرستان یکی از پنج قطب انیمیشن کشور

رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه انیمیشن در لرستان از این استان به عنوان یکی از پنج قطب انیمیشن کشور نام برد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید عباس فاطمی نویسی رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما گفت: در دوره مدیریت جدید صدا و سیما، نهضت تولید انیمیشن در دستور کار قرار گرفت و توجه ویژه نسبت به این حوزه شکل گرفت.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بی نظیر گردشگری در استان افزود: معرفی ظرفیت‌های لرستان باید در راس وظایف مسئولان این استانت قرار گیرد تا به جای بازدید پنج هزار گردشگر خارجی در سال شاهد ورود این تعداد از افراد در طول هفته باشیم.

وی وجود ۶ هزار شهید برای استانی که کمتر از ۲ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده را حاکی از عشق و علاقه مردم لرستان به نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: یکی از حوزه‌هایی را که می‌توان بسیار بیشتر از قبل به آن پرداخت، بحث ایثار و شهادت است.

فاطمی درخصوص میزان توجه مخاطبان به شبکه استانی افلاک افزود: لرستان در زمستان سال ۹۵ توانست به صورت مشترک با استان کردستان، رتبه اول جذب مخاطب را بدست آورد، اما باید توجه داشت که کسب این رتبه مانند بدست آوردن یک رکورد ورزشی است، زیرا حفظ این رکورد کار آسانی نیست.

رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما در ادامه به تشریح راهبرد‌های تولیدات تابستانه سازمان پرداخت و گفت: این راهبرد‌ها را به مراکز ابلاغ کرده ایم و هر استان بنا به شرایط محلی و اقلیمی خود برنامه ریزی کند.

وی جذابیت آنتن و توجه به اوقات فراغت را ۲ اصل مهم در تولید برنامه‌های تابستانه دانست وافزود: علاوه بر رعایت این ۲ اصل باید استفاده از کنداکتور هوشمند را نیز در دستور کار خود قرار دهیم.

فاطمی گفت: خدمات ما باید به گونه‌ای باشند که مردم همزمان با تماشای برنامه‌های استان خود بتوانند از محتوا و عناوین شبکه‌های دیگر نیز استفاده کنند لذا باید کنداکتور هوشمندی طراحی شود که ۳۳ شبکه ثابت و ۳۳ شبکه مجازی را ارائه کند.

وی افزود: در سیمای استان‌ها ۳۰ سریال را در دستور کار داریم که به طور عمده از شبکه‌های استانی ارسال شده اند و به مشاهیر استانی و چهره‌های برتر مبارزاتی و انقلابی می‌پردازند.

وی در خصوص اعتبارات لازم برای تولید برنامه در استان‌ها گفت: قریب به ۸۰۰ میلیارد ریال برای حوزه نمایش پیش بینی کرده ایم، اما تاکنون اعتباری در نظر گرفته نشده است و رقم مذکور مبلغ پیشنهادی ماست که امیدواریم با تامین مالی و تحول در بودجه سازمان صدا و سیما، تصویب شود.

فاطمی افزود: البته برای شروع به کار در سیمای استان‌ها منتظر تامین اعتبار نخواهیم ماند چرا که طرح‌ها و برنامه‌ها را آماده کرده ایم و به هر میزان اعتبار که واریز شود به همان مقدار نیز کار را جلو خواهیم برد.

وی درخصوص شناسایی و ایجاد بستر‌های لازم برای کشف استعداد در استان‌ها گفت: یک فرایند ثابت در سازمان وجود دارد بدین صورت که همه برنامه‌های تولید شده در استان‌ها توسط کارشناسان مجرب ارزیابی می‌شوند و اگر این فرآیند‌ها بدرستی دنبال و فرصت ورود به افراد مستعد داده شود، به طور قطع شاهد ورود نخبگان فراوانی در این عرصه خواهیم بود.

رئیس مرکز سیمای استان‌های صدا و سیما ازفعالیت ۲۶۰ شبکه فارسی زبان و ۴۰ شبکه کرد زبان ماهواره‌ای خبر داد و افزود: بیشتر این شبکه‌ها برنامه‌هایی با محتوای ضدیت با انقلاب اسلامی تولید می‌کنند لذا کیفی سازی برنامه‌ها برای مقابله با این شبکه‌ها از مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان صدا و سیما است.

وی گفت: ما کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم، اما کمیت را نیز فرای کیفیت نخواهیم کرد و در خصوص این مهم باید گفت که حتما به صدا و سیمای ۲۴ ساعته نیاز داریم چراکه نمی‌شود که یک استان در مسیر توسعه باشد، اما صدا و سیمای آن پنج یا ۶ ساعت در سکوت محض بسر ببرد.

انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.