اردبیل؛

افزایش مصرف CNG در اردبیل

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل گفت: در سه ماهه نخست امسال میزان مصرف CNG در اردبیل از مرز ۵۱ میلیون متر مکعب گذشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حجت مدنی ، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان در جلسه بررسی تامین فرآورده‌های نفتی در اردبیل اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال میزان مصرف CNG در اردبیل از مرز 51 میلیون متر مکعب گذشته است که این میزان افزایش 1.8 درصدی را در مصرف گاز طبیعی و ترویج فرهنگ استفاده از آن را نشان می‌دهد.

وی افزود: مقدار مصرف CNG درخرداد ماه امسال به مقدار 17 میلیون و 180 هزار متر مکعب بوده است که نسبت به مدت مشابه 2.1 درصد افزایش داشته است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان اردبیل با اشاره به این که 51 میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است، گفت: در مدت مشابه سال گذشته نیز تقریبا به همین میزان در مصرف بنزین صرفه‌جویی شد که و 50 میلیون متر مکعب گاز طبیعی استفاده شده بود.

مدنی بیان کرد: کاهش مصرف مواد نفتی و جایگزینی مصرف CNG به جای بنزین سبب کاهش آلاینده‌های محیطی و تامین هوای پاک  می‌شود که بر همین مبنا گاز طبیعی سوختی با احتراق پاک تمیز و بهینه است که سبب افزایش عمر موتور و کاهش تعمیرات آن می‌شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس ما تلاش کرده‌ایم که میزان مصرف بنزین را کاهش داده و میزان مصرف گاز CNG را افزایش دهیم که مصرف گاز CNG توانسته ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود و امیدواریم این وضعیت به همین منوال ادامه یابد تا شاهد بهبود وضعیت مصرف گاز طبیعی در استان باشیم.

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.