دستگیری عاملان نشر اکاذیب علیه مسئولان گیلانی

عاملان انتشار اکاذیب علیه مسئولان گیلان به دام پلیس فتا افتادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان با اعلام این خبر گفت: 6 نفر در شهرهای رشت، فومن و صومعه سرا به جرم نشر اکاذیب در فضای مجازی علیه مسئولان این استان دستگیر شدند.

سرهنگ ایرج محمدخانی افزود: این افراد با شکایت مقامات استان به دادسرای عمومی و انقلاب رشت و صومعه سرا و پیگیری پلیس فتا شناسایی و به جرم انتشار مطالب کذب علیه مسئولان گیلان در فضای پیام رسان تلگرام دستگیر شدند.

وی اظهار با بیان اینکه متهمان به جرم خود مبنی بر نسبت دادن مطالب کذب به مقامات رسمی استان با هدف تخریب این افراد اعتراف کردند، تصریح کرد: طبق ماده 18 از فصل پنجم قانون جرائم رایانه‌ای افرادی که با انتشار مطالب دروغ در فضای مجازی علیه دیگران سبب هتک حیثیت و تشویش اذهان عمومی شوند به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال و یا هر 2 مجازات محکوم خواهند شد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را به نشانی اینترنتی پلیس فتا ww.Cyberpolice.ir یا پست الکترونیک به نشانی Gfata@police.ir یا شماره 2182340 گزارش کنند.

 

انتهای پیام/ع
 
عاملان نشر اکاذیب علیه مسئولان گیلانی دستگیر شدند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.