اردبیل؛

خودداری کارفرمایان از به کارگیری مشمولان غایب در اردبیل

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اردبیل از کارفرمایان استان خواست تا از به کارگیری مشمولان غایب خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ موسی عالیزاده افزود: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را به کارگیری کنند توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم صالحه قضایی معرفی می شوند.

وی گفت: مجازات این گونه افراد برای بار اول هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز خواهد بود.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان اردبیل همچنین بیان کرد: ثبت نام مشمولان در مراکز آموزش خصوصی و آزاد برای ارایه آموزش نیز به منزله به کارگیری محسوب شده و مشمول این مجازات ها هستند.

سرهنگ عالیزاده با توصیه به مشمولان نظام وظیفه برای اعزام به موقع به خدمت افزود: انجام اموری چون شرکت در آزمایشات رانندگی و اخذ گواهینامه، دریافت هرگونه وام از طریق بانک ها، نامزد شدن در انتخابات مجلس و شوراها، صدور پروانه کسب و اشتغال، دریافت مستمری از سازمان های دولتی و استخدام های دولتی مستلزم ارایه مدارکی از وضعیت خدمت سربازی است.

وی با اشاره به اجرای طرح جریمه مشمولان غایب و خرید خدمت گفت: این طرح از 16 اردیبهشت ماه سالجاری لغایت 16 خردادماه مقرر شده بود که مرحله اول آن پایان یافته است.

وی افزود: مرحله دوم این طرح نیز از تاریخ 16 خرداد ماه تا شهریور سالجاری تمدید شده که متقاضیان بالای 8 سال غیبت با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی در طرح ذکر شده ثبت نام کنند.

 

انتهای پیام/ح

اجرای طرح جریمه مشمولان غایب و خرید خدمت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.