کرمانشاه؛

فصلی بودن ژیمناستیک به این ورزش لطمه می زند

رییس هیات ژیمناستیک استان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می شود در ایام اوقات‌فراغت تابستان امسال شاهد حضور هفت هزار نفر در باشگاه‌های ژیمناستیک کرمانشاه باشیم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ محسن خسروی  رییس هیات ژیمناستیک استان کرمانشاه  با اشاره به استقبال قابل توجه کودکان و نوجوانان از باشگاه های ژیمناستیک در ایام اوقات فراغت تابستان، گفت: سالهاست که با این موضوع مواجه ایم که در فصل تابستان با حضور گسترده دوستداران ژیمناستیک روبرو می شویم، اما در دیگر فصول سال خبری از این علاقمندان نیست.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود در فصل تابستان سال گذشته 5هزار و900 نفر بیمه شده باشگاه های ژیمناستیک داشتیم که پیش بینی امسال ما بیش از هفت هزار نفر است  از آنجایی که اغلب ژیمناستیک کاران در سنین 5 تا 12 سال هستند، معمولا فقط در فصل تابستان به باشگاه ها آمده و در دیگر فصول سال به دلیل تحصیل به باشگاه نمی آیند.

وی ادامه داد: البته 120 نفر ژیمناستیک کار حرفه ای در سطح استان داریم که در تمام طول سال به باشگاه آمده و فعالیت ورزشی خود را در سطح حرفه ای و قهرمانی ادامه می دهند.

خسروی با بیان اینکه صادرات ما بیشتر به رشته های دیگر است، گفت: معمولا بعد از 12 سالگی و به دلیل مواردی همچون بلندقد بودن و یا افزایش وزن، ژیمناستیک کاران را به دیگر رشته های ورزشی سوق می دهیم.

وی از انجام سطح بندی ژیمناستیک کاران بر اساس اصول فدراسیون جهانی و همچنین انجام سطح بندی استانی ژیمناستیک کاران خبر داد و گفت: این کار به منظور تشویق بچه ها و حضور بیشتر آنها در این رشته ورزشی انجام می گیرد.

 

انتهای پیام/ز

اغلب ژیمناستیک کاران در سنین 5 تا 12 سال هستند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار