اصفهان؛

اصفهان از لحاظ اقامه نماز جمعه رتبه اول کشور را دارد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: این استان از لحاظ اقامه نماز جمعه رتبه اول کشور را دارد و همیشه استان اصفهان پیشتاز سایر استان‌ها بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حجت‌الاسلام رضا تقوی در جلسه بررسی روند عملیات تکمیل پروژه مصلای اصفهان که با حضور استاندار اصفهان، برگزار شد، اظهار داشت: استاندار اصفهان از مدیران بسیار خوب و شایسته و با تدبیر کشور هستند و نمونه تدابیر وی همواره زبانزد بوده است.

وی با بیان اینکه اصفهان بیشترین ائمه جمعه را در کشور دارد، افزود: این استان از لحاظ اقامه نماز جمعه رتبه اول کشور را دارد و همیشه استان اصفهان پیشتاز سایر استان‌ها بوده است.

رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: در استان اصفهان با تدبیر استاندار که از مدیران برجسته و دلسوز بشمار می‌رود، هیچ‌گونه مشکلی در حوزه نماز جمعه ایجاد نشده است و اگر هم مسائلی بوده با تدبیر وی در استان حل شده است و حقیقتاً تدبیر دولت تدبیر و امید در استان اصفهان با حضور وی از این جهت جلوه‌گر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود کمبود امکانات و بودجه، بهترین دوره در خصوص نمازهای جمعه را در استان اصفهان در مدیریت زرگرپور داشتیم و هیچ مسأله نگران کننده‌ای در این مدت صورت نگرفته است.

تقوی با بیان اینکه استان اصفهان به لحاظ فکری و سیاسی نسبت به استان‌های دیگر پیش‌قدم است و در جریان انقلاب همواره اثرگذار بوده است و جریانات سیاسی فعالی دارد، گفت: با همه این خصوصیات آرامش خوبی در استان حاکم بوده است و در این راستا از مدیریت کلان استان تشکر می‌کنم و اذعان دارم که واقعیت‌ها باید گفته شود.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم و قدم‌های محکمی که در این دولت برداشته شده است تکمیل پروژه مصلی بود که در دوره‌های گذشته چندین بار به مسؤولان کشوری ارجاع شد و خوشبختانه با تدبیر استاندار این مسأله بسیار مهم حل شد.

رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه باید روند تکمیل مصلی، عملیات مهندسی، تلاش مسؤولان و همه افرادی که در این پروژه دست داشتند مستند سازی شود، گفت: باید زحمات همه افرادی که در ساخت و زیباسازی این محل حضور داشتند در تاریخ ثبت شود.

وی با تأکید بر اینکه باید دانشکده‌های معماری و عمرانی را با مصلی ها پیوند دهیم، اظهار داشت: باید رساله‌های دکترا نیز به این مسأله ورود پیدا کنند و این مجموعه از ابعاد مختلف علمی مورد بررسی اساتید دانشگاهی قرار بگیرد.

تقوی با اشاره به اینکه کار زیاد و مطلوبی در مصلای اصفهان انجام شده است، گفت: کار علمی زیادی در این بنا صورت گرفته است و رنگ‌هایی بکار گرفته شده که در ارتباط معنوی انسان با خدا بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه معماری اسلامی در معابد، مساجد و مصلی‌ها به نمازگزار در برقرار ارتباط معنوی کمک می‌کند و طراحان مساجد کمک می‌کنند که نمازگزاران بتواند ارتباط خوبی برقرار کنند، بیان داشت: فضاسازی، ذهن سازی می‌کند و باعث تسریع ارتباط نمازگزاران با خدا خواهد شد.

رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور اضافه کرد: معماران مساجد در ارتباط نمازگزاران با خدا سهیم هستند به طوری که ائمه جمعه با گفتار و معماران با رنگ‌ها و طرح‌هایی که بکار می‌گیرند و با استفاده از هنر خود باعث می‌شوند که ارتباط سریع‌تر با خدا برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: معماری به فرهنگ یک جامعه کمک می‌کند و همه باید کمک کنند و فضاسازی کنیم که هدف اصلی تحقق پیدا کند. باید تجربیات معماری مصلای اصفهان به صورت یک جریان فرهنگی به سراسر کشور منتقل شود و در درون استان نباشد.

وی افزود: مصلای اصفهان با این زیبایی که بخشی از آن را تاکنون به نمایش گذاشته است می‌تواند حرف اول را در مصلی‌های کشور بزند و در همین راستا از همه مهندسان، معماران، کارگران و دیگر مسؤولان برای ایجاد این اثر ماندگار تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه استاندار اصفهان کارهای بسیار خوبی را در سطح استان به انجام رسانده‌اند، گفت: شاهکار مصلی که با همت رسول زرگرپور در حال تکمیل است ذخیره آخرت خوبی برای وی خواهد بود.

 

انتهای پیام/م

 

رتبه اول اصفهان از لحاظ اقامه نماز جمعه در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.